• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

850watt genoeg voor mijn systeem?

chicken

New member
Ik draai sinds vandaag een 3way sli systeem, maar ik vraag me af of mijn voeding eigenlijk genoeg is voor dit, met de processor die morgen binnen komt. De ene PSU calculator spreekt de ander namelijk tegen en ook verschillende topics op internet zitten niet altijd op 1 lijn. Vandaar dat ik het hier post, waar ik zeker weet dat er veel mensen zijn die ervaring hebben met dit soort SLI systemen.

Mijn specs zijn:

XFX nForce 780i SLI
3x EVGA GTX260 core 216, waarvan er 2 superclocked versies zijn, en 1 stock.
Intel Q9550, welke ik ga overclocken zo ver als ie stabiel is en voor zover mijn (on)kunde het toelaat :D
4gb OCZ XTC Platinum Rev.2
2 7200rmp hdd's
1 crucial c300

en hetgeen waar het uiteindelijk om draait: een corsair HX850

De ene psu calculator zegt dat 750watt genoeg is, terwijl de calculator van asus 1100 aangeeft. Dit is nogal een verschil en dus moet er 1 van de twee verkeerd zijn.

Graag jullie meningen hierover :)
 
Alle PSU calculatoren zijn over het algemeen verkeerd.
Het is nou eenmaal niet zomaar te berekenen hoeveel een systeem precies gaat trekken, wel te benaderen.
Als een calculator 749 W aangeeft moet je ook niet denken "oh dan zit ik goed met mijn 750watter", er is ook verschil in kwaliteit van voedingen e.d.
Die HX 850 moet ook wel 950 of zelfs 1000 eruit kunnen persen, daar zit je dus goed mee.

GPU wattage kan gevonden worden in benchmarks of reviews.
Voor CPU wattage moet je een berkening doorvoeren:
OC wattage = TDP * (OC frequentie / stock frequentie) * (OC voltage / stock Voltage)²

En als je die formule nog wat accurater wilt hebben vervang je hetgeen dat tussen de eerste haakjes staat door:
((OC Bclk * MP) / (stock bclk * stock MP))

Gaat je dit allemaal wat te ver dan is 200 watt voor mobo+CPU+ram altijd een goede gok :p
 
Sanders heeft zeker gelijk, die PSU calculatoren zitten er vaak flink naast. Want als je op 1100 uitkomt via zo'n calculator, dat slaat natuurlijk nergens op.

Ik draaide een 990X, REX3, 8GB, 2x GTX580, 3x HDD, WC setup, tig fans en oc'ed tot 5Ghz+ ook op een HX850. :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
thiesggb [VERKOCHT] coolermaster 850watt Verkocht 5
Quint0sz Barrow Hard tube 14/10mm, niet vast genoeg in fitting? Handleidingen en Installatie Tips 2
TYPHOON Pomp krachtig genoeg? Advies Waterkoeling Setup 3
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
D Old school waterkoeling niet effectief genoeg...help. Waterkoeling 3
djwesz11 Genoeg RAD oppervlak? Waterkoeling 9
D Corsair 760i PSU genoeg voor 2x GTX780? NVIDIA 0
N Cross Desk, glas sterk genoeg voor Eyefinity monitor set (45kg)? Cases en Modding 6
T swiftech apogee drive II sterk genoeg of niet? Waterkoeling 11
Hightower psu tagan piperock 800watt genoeg voor de evga 770 sc gtx Electronica 4
E X2O 750 Dual bay pump/res genoeg voor 240 + 360 radiator Waterkoeling 2
L MCP350 genoeg voor rad480+rad120+mobo+cpu+gpu ? Waterkoeling 14
Adam Vandervorst Te kleine fitting ? Genoeg flow ? Advies Waterkoeling Setup 2
Arniebomba Laing DDC-1RT (plus) / MCP350 / MCP355 genoeg? Waterkoeling 37
R Één pomp genoeg? Waterkoeling 10
Cygnitr0n Bij genoeg stemmen gaat ASUS ROG een mITX bouwen, help mee! Hardware & Software 1
D Advies, thick 360 rad genoeg voor i3930 (OC) + GTX680 + Chipset ? Advies Waterkoeling Setup 3
T Pomp genoeg voor.... Waterkoeling 4
M is een RAD240 van EK genoeg ? Waterkoeling 3
D3T0X Is de DDC1-MCP350 sterk genoeg voor loop met 2x240 rad? Waterkoeling 1
mukkel 240mm Rad genoeg? Waterkoeling 5
D Is deze set goed genoeg voor mijn 1090T? Advies Waterkoeling Setup 2
Dustyrick Genoeg Watt Hardware & Software 13
Dustyrick Scythe Setsugen goed genoeg voor ATI HD4890? Overige Koeling 26
F is mijn voeding zwaar genoeg? Hardware & Software 13
D Is eenmaal een 240 rad genoeg voor mijn setup ? Waterkoeling 3
N 360 radiator genoeg voor i5 750 en 2x HD5850? Waterkoeling 1
M 2 MCP655's of 1 genoeg voor grote single loop? Waterkoeling 4
R D5/MCP655 Pomp krachtig genoeg voor 2x GTX480, CPU, Chipset, RX360, BI GTX240? Waterkoeling 14
N Genoeg Flow? Waterkoeling 6
B advies, heb ik genoeg koelvermogen Waterkoeling 4
M Papst fans op radiator, sterk genoeg of vervangen voor sterkere fans? Waterkoeling 13
Robin Radiator goed genoeg om 2 dikke videokaarten te koelen? Waterkoeling 7
C Fan aansluitingen genoeg ? Hardware & Software 13
C Watercooling cool niet goed genoeg Waterkoeling 21
N Uitbreiding loop, genoeg koelvermogen? Advies Waterkoeling Setup 7
maomanna Sapphire HD4670 512MB goed genoeg voor HTCP? (Blue Ray afspelen etc.) Hardware & Software 1
N Koeling goed genoeg? Overige Koeling 16
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
S Vervanger voor Alphacool DC-LT 2600 Waterkoeling 2
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan