Thread automatically updated every 5 second(s).
Automatic thread refreshing has been stopped because you appear to be idle. Un-Idle
-
Herlaad
-
850watt genoeg voor mijn systeem?
Ik draai sinds vandaag een 3way sli systeem, maar ik vraag me af of mijn voeding eigenlijk genoeg is voor dit, met de processor die morgen binnen komt. De ene PSU calculator spreekt de ander namelijk tegen en ook verschillende topics op internet zitten niet altijd op 1 lijn. Vandaar dat ik het hier post, waar ik zeker weet dat er veel mensen zijn die ervaring hebben met dit soort SLI systemen.
Mijn specs zijn:
XFX nForce 780i SLI
3x EVGA GTX260 core 216, waarvan er 2 superclocked versies zijn, en 1 stock.
Intel Q9550, welke ik ga overclocken zo ver als ie stabiel is en voor zover mijn (on)kunde het toelaat 
4gb OCZ XTC Platinum Rev.2
2 7200rmp hdd's
1 crucial c300
en hetgeen waar het uiteindelijk om draait: een corsair HX850
De ene psu calculator zegt dat 750watt genoeg is, terwijl de calculator van asus 1100 aangeeft. Dit is nogal een verschil en dus moet er 1 van de twee verkeerd zijn.
Graag jullie meningen hierover
-
Als ik het goed heb verbruikt de GTX260 onder volle belasting ongeveer 180w.
Een Corsair HX850 moet die setup prima kunnen draaien lijkt mij, ook overclocked.
-
Alle PSU calculatoren zijn over het algemeen verkeerd.
Het is nou eenmaal niet zomaar te berekenen hoeveel een systeem precies gaat trekken, wel te benaderen.
Als een calculator 749 W aangeeft moet je ook niet denken "oh dan zit ik goed met mijn 750watter", er is ook verschil in kwaliteit van voedingen e.d.
Die HX 850 moet ook wel 950 of zelfs 1000 eruit kunnen persen, daar zit je dus goed mee.
GPU wattage kan gevonden worden in benchmarks of reviews.
Voor CPU wattage moet je een berkening doorvoeren:
OC wattage = TDP * (OC frequentie / stock frequentie) * (OC voltage / stock Voltage)²
En als je die formule nog wat accurater wilt hebben vervang je hetgeen dat tussen de eerste haakjes staat door:
((OC Bclk * MP) / (stock bclk * stock MP))
Gaat je dit allemaal wat te ver dan is 200 watt voor mobo+CPU+ram altijd een goede gok
-
Sanders heeft zeker gelijk, die PSU calculatoren zitten er vaak flink naast. Want als je op 1100 uitkomt via zo'n calculator, dat slaat natuurlijk nergens op.
Ik draaide een 990X, REX3, 8GB, 2x GTX580, 3x HDD, WC setup, tig fans en oc'ed tot 5Ghz+ ook op een HX850.
-
ah ok
dan zal ik me verder geen zorgen maken, bedankt voor jullie hulp!
Forum Rechten