• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

WiFi (hoe (on)gezond is t?)

[rant]
Het is natuurlijk maar een eindwerkje, maar ik krijg er dus de krul van als mensen dat veel te serieus nemen :mad:

Eerst en vooral, hoe ga je al student met een beperkt budget een volledig stalingsvrije ruimte maken? Als je dat goed wilt doen kost het geld, doe je het niet goed dan is de ruimte helemaal niet stralingsvrij. Nog zo'n simpel iets, hoe zat het dan met hun tweede ruimte? Om een eerlijk experiment te hebben met dat ook een stralingsvrije ruimte, met een eerlijke hoeveelheid straling er in (gezien straling er niet uit kan zal de straling in zo'n ruimte lichtjes groter zijn).

Vervolgens, hoe identiek zijn hun setups? Ik neem aan dat dit in twee verschillende les lokalen ofzo gedaan zal zijn, da's ook verre van identiek. Maar zelfs al zouden die identiek zijn, router geven ook best wat warmte af en zijn dus een hittebron in het lokaal, wat betekent dat zelfs bij gelijke kamertemperatuur de warmte die de zaden voelen verschillend zal zijn.

Verder is er dan nog eens hun bron van straling. Een draadloos netwerk zoals een router verschilt sterk van wat een GSM/GSM-netwerk uitstoot. Niet alleen wat kracht betreft, maar ook qua frequenties. Zelfs al gaan we dan die straling bekijken, hoe wat en waar stond hun tuinkers ten opzichte van de bakjes? Als ze er vlak naast stonden dan was er zeker temperatuur invloed naast abnormaal hoge straling. Stonden ze er ver genoeg van dan is de straling goed, maar dan moeten ze weer een zeer goed ruimte hebben om het enkel aan de straling te wijten, wat ze niet hadden.

Dan om af te sluiten nog 2 bedenkingen: 1. hoe kunnen brugklassers genetische manipulaties in zaden aantreffen? dat vind ik dikke bullshit.
2. tuinkers behoort qua groei-eigenschappen als het ware thuis bij het onkruid, als dat echt zou sterven omdat het dicht bij 2 wifi bronnen staat, dan zou de stralings invloed perfect meetbaar moeten zijn op zowat alles, bomen, planten, onkruid, zelfs gras zou er door beinvloed moeten worden. Maar geen enkele andere (wetenschappelijke) studie kan dat zelfs maar aantonen dat er een invloed is, en die werken niet met een routertje, maar met lekker zware stralingsbronnen. Al bij al lijkt me dit dus weer een compleet nutteloze studie in een opgeblazen discussie.
[/rant]
 
Vraag me af waarom die wetenschappers dan zo verbaasd zijn?
Maar vreemd dat, mocht hier een kern van waarheid inzitten, n stel brugklassers dr met een huis tuin en keuken test achter komen.
 
Ik maak me er niet zo druk om. Ik zie mezelf sowieso al niet zonder wifi zitten dus ongeacht of het nou slecht voor je is houd ik het toch wel. En of ik nou tot mijn 70ste leeft of mijn 80ste word ik ook niet zoveel anders van. Ben ik waarschijnlijk al zover dood door andere omstandigheden dat het niet veel meer uitmaakt. :p
 
daar kunnen wel een paar reden voor zijn hoor.

Ten eerste is het zo dat veel wetenschappers wat visie betreft helemaal niet zo 'wetenschappelijk' zijn als men zou denken. Vooral in onderzoekswetenschappen gebeurt het veel dat men er van uit gaat dat iets bestaat en dan alles doet om zijn gelijk aan te tonen. In sommige gevallen vind men zijn gelijk (bijv. het highs-boson deeltje heeft men bijna 50? jaar vanuit gegaan dat het moest bestaan en nu maar bewezen), in andere gevallen is men gewoon bezig met onzin uit te kramen, dat zie je dan vooral in de 'minder wetenschappelijke' wetenschappen, waarvan 'wat is (on)gezond?' een van de grootste is.

Daar is er momenteel een gevecht bezig tussen de believers en non-believers. Als je weet dat de reden waarom veel normen nu zo streng zijn is 'omdat ze niet 100% kunnen aantonen dat er geen schade kan zijn' dan zie je dat de believers daar met foute logica hun slag proberen thuis te halen op politiek vlak. Het zuivere wetenschappenlijke standpunt is tot op vandaag de dag nog steeds dat men niet kan aantonen dat dit soort stralingen enig invloed hebben op de planten, laat staan de mens. Dat soort mensen gaat dus al het mogelijke aanhalen en opblazen om hun mening kracht bij te zetten.

Als gevolg is er ook de interpretatie van de schrijver van het artikel. Tonen (echte) wetenschappers echt zoveel interesse in het onderzoek? Ik betwijfel het. Dat ze het over gaan doen geloof ik best, zelfs al is het maar om het te ontkrachten of om andere mogelijke oorzaken te zoeken. Maar ondertussen maakt hij lekker reclame voor zijn eigen winkel. Zoals je zelf zegt, als er genoeg 'waarheid' in zit dat studenten het met huis/tuin/keuken middelen kunnen aantonen dan kunnen ervaren wetenschappers dat zeker.

Tot slot nog even mijn persoonlijke visie meegeven; Zoals je hierboven uit kan afleiden vind ik dit allemaal dikke bullsh*t, maar dat is vooral omdat het hier over de 'gezondheid' gaat. Ik heb aardig wat kennis op dit vlak en gezien die straling als het ware overal door gaat is het logisch dat deze een 'natuurlijk effect' heeft, ten slotte is deze gemaakt om andere elektronische circuits sterk te beïnvloeden. De vraag is hier of dit 'effect' een invloed heeft en wat die dan ubberhaupt zou zijn. En in dat laatste geloof ik dus niet.
 
Natuurlijk is dit experiment onzin, ikzelf (en veel anderen) woon in een appartementencomplex, met om de 5 meter woonruimte een nieuwe draadloze router. Het scala aan mobiele netwerken is hier enorm, op een aantal 100 vierkante meter.
En toch groeien de planten in mijn vensterbank gewoon. Gek hé.

Bovendien is de hele telefoons-geven-je-turmoren saga jaren geleden al overgewaaid.
Try harder hippies.
 
het is al langer bekend dat radiogolven gevolgen kan hebben .
maar je leef maar 1 keer dus ja, we kunnen ons zelf wel druk maken om alles maar wat heeft dat voor zin lol.
ik heb zelfs een vriend die denk als je 10 jaar belt enzo dat je hersens smelten haha!
 
het is al langer bekend dat radiogolven gevolgen kan hebben .
maar je leef maar 1 keer dus ja, we kunnen ons zelf wel druk maken om alles maar wat heeft dat voor zin lol.
ik heb zelfs een vriend die denk als je 10 jaar belt enzo dat je hersens smelten haha!

Lekker leven heb je dan :p

Ik maak me net zo goed weinig druk om de dampen (metaal dampen) die ik in adem op het werk dus maak me hier ook niet druk om.
 
Lekker leven heb je dan :p

Ik maak me net zo goed weinig druk om de dampen (metaal dampen) die ik in adem op het werk dus maak me hier ook niet druk om.
ik heb een best leventje hoor geniet volop vooral als mensen een doomsday voorspelling doen lach me er suf om altijd.
het is wel erg dat mensen het geloven en dan zm plegen...maarja
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Hoe vergroot ik mijn wifi signaal? Hardware & Software 7
H Nvidea A6000 + Asus Pro WS WRX80E-SAGE SE WIFI + AMD Ryzen Threadripper PRO 3975WX Waterkoeling 1
ForresT Nieuw WiFi voor thuis Hardware & Software 10
Tath "New" Bitspower Nickel Plated (Clear) voor de Gigabyte GA-X99-Gaming G1 WIFI HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Sparky Meerdere routers (WIFI) aan elkaar koppelen als 1 netwerk? Hardware & Software 5
88Gamer88 Tweede router voor Wifi instellen lukt niet. Hardware & Software 4
stravinski Wifi Repeater/Versterker of Acces point? Problemen & Oplossingen 18
l3p [VERKOCHT] Zotac Z68-ITX WiFi Verkocht 12
D oqo e2 umpc wil geen verbinding maken met wifi. Problemen & Oplossingen 0
Sparky Foutmelding bij WIFI verbinding maken: 0x8007000e. Help!!!! Problemen & Oplossingen 4
Freddy Beste PCI WIFI kaart voor Windows 7 (64bit) Hardware & Software 19
M BSOD, nieuwe wifi router Hardware & Software 5
Bl4ckj4ck666 Barrow ventiel...Hoe gebruiken? Waterkoeling 6
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
H Hoe kabels bevestigen aan PCI-e female Cases en Modding 2
anub1s18 hoe lang kan je gedemineraliseert water zonder toevoegingen gebruiken? Waterkoeling 1
XenoMorpH 2x D5, hoe monsteren op een EK-UNI Pump Bracket Waterkoeling 6
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
E Hoe warm mag het worden? Waterkoeling 4
P Hoe sluit ik 3 mm led's aan ? Advies Waterkoeling Setup 5
djghostogb Hoe Aqua-Computer Aqualis Base 450ml monteren op de Aqualis Pump adapter for D5? Waterkoeling 8
J hoe air bleeden uit loop? Waterkoeling 4
J Hoe waterblok schoonmaken? Waterkoeling 2
T Hoe kopier en plak ik in dit forum HighFlow Forum 3
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
P Hoe Corsair Vengeance Heatspreaders verwijderen? Waterkoeling 27
W Hoe aan te sluiten: Aquaero 6 controller en Alphacool pomp Waterkoeling 0
A Hoe heet dit en waar kan ik dit vinden:) Problemen & Oplossingen 8
T Silverstone Raven, hoe 360 radiator extern monteren? Waterkoeling 5
88Gamer88 Hoe switch maken 12V & 7V met druk knop ? Handleidingen en Installatie Tips 34
coolfris Hoe een glas water in te schenken Handleidingen en Installatie Tips 1
H Hoe groot moet de radiator zijn voor het koelen van een 3770k? Waterkoeling 4
K Hoe sluit je een FrozenQ Reactor Core Extreme Blue Reservoir V2 aan? Waterkoeling 3
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1
cederieck Knik in loop Hoe los ik dit op ? Waterkoeling 6
iSP TV kiezen/beoordelen in de winkel, hoe doe je dat? Electronica 7
ChillPascal Hoe een custom powerswitch aansluiten Handleidingen en Installatie Tips 18
Arniebomba GTX680 DCUII SLi WC setup, hoe afstand overbruggen? Waterkoeling 8
gunny Koolance TMS205 - Aquaero 5 pro Hoe en wat Waterkoeling 0
E crysis 2 nat type : strict. hoe op te lossen Problemen & Oplossingen 9
R Hoe de fans van de Twin Froxr II vervangen en voornamelijk, met welke? Overige Koeling 7
Stephan---pro Hoe bevestig je noppenschuim? Problemen & Oplossingen 3
canonchiel Hoe moet ik mijn wc set aansluiten Waterkoeling 10
T Hoe vraag ik een RMA aan? HighFlow Webshop 3
D3T0X Meedenk topic. Hoe een deur naar boven open laten gaan? Cases en Modding 4
R Na 8 jaar geen watercooling het toch maar weer proberen, maar hoe? Advies Waterkoeling Setup 2
Robin Intel ivy bridge hoe denk jij erover? Hardware & Software 36
D [GEVONDEN] goedkope laptop ( maakt niet uit hoe oud die is ) Gevonden 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan