• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[REVIEW] Roccat Valo

MonsterEnergy

Formally known as GreenDragon
Intro


Omdat mijn toetsenbord kapot was gegaan, ging ik eens kijken voor een nieuw toetsenbord.
Ik had eens in de webshop van Highflow gekeken maar daar was niet erg veel keus. Daarom ging ik eens op Hardware.info kijken naar een test. En ik kwam uit op deze link. Ik had graag een gaming toetsenbord dus ging ik kijken bij ‘’Gaming”. Daar waren 8 toetsenborden waar ik er al 5 niet mooi van vond.

In de middag ben ik naar de Media Markt gefietst en heb daar eens gekeken of ze wat hadden. De Razer Lycosa vond ik erg mooi uitzien en de G19 ook. Ik zat te zoeken naar de Roccat Valo, maar helaas zat hij nog in de doos :(.

De volgende dag ging ik naar de Saturn in Duitsland, daar hadden ze de Roccat wel evenals de Lycosa en de G19.
Het testen kon beginnen :066:.
Eerst maar naar de tafel van Logitech, de G19 voelde goed aan, toetsen gingen een beetje stroef maar… Ok! Die worden wel soepeler.
Daarna even naar de Razer en Roccat tafel… Ik was bij de Roccat Valo aangekomen, voelde super stevig aan, zag netjes uit en had veel macro toetsen. (Er zijn 41 macrotoetsen, welke je kan vermenigvuldigen met vijf profielen, welke ieder weer uit vier 'lagen’ kunnen bestaan.)Ik krijg er al hoofdpijn van als ik het al lees:icon_confused:. Door naar de Razer Lycosa, in de test van Hardware.info schreven ze:

De pijltjes toetsen hebben een hoog "plastic gehalte"
wat de indruk van kwaliteit niet ten goede komt.
Ook een nadeel is de slappe behuizing,
welke met gemak te torderen is: de borden voelen niet erg stevig aan.

En dat was inderdaad zo. Dus viel de Lycosa af.

Toen ik weer thuis was begon ik te denken. G19, Roccat of de Lycosa, de laatste had al niet mijn voorkeur. Ik ging eens wat googelen over de problemen van de Lycosa, ik had een link gevonden en
hier de link
En toen was het voor mij al helemaal over! Ik zat te twijfelen tussen de G19 of de Roccat maar nadat ik het prijsverschil had gezien hoefde het niet meer.



Waarom de Roccat Valo?


Ik heb voor de Roccat Valo gekozen omdat hij in eerste instantie heel degelijk aanvoelde en ik wil een toetsenbord dat lang mee gaat. En natuurlijk vond ik het uiterlijk erg mooi, niet druk maar gewoon simpel. Verder had het toetsenbord een beeldschermpje en een hand vol macrotoetsen (zie: Intro). En tot slot waren er leuke features zoals de microfoon aan de rechter kant en de andere aansluitingen.



De verpakking


De Roccat Valo kwam in een mooie verpakking, met aan de zijkant opvallende versteveging. Het is een stevig aanvoelende doos en er is veel informatie op te vinden. Ook staan er awards op van PcGames, Pcgames Hardware en Computer Bild Spiele. Aan de rechter kant is een stuk plastic waardoor je het display kan zien en het numeriek gedeelte.
2cdhj42.jpg

De doos van de Roccat Valo

Als we het openklap karton openklappen vinden we leuke features van het toetsenbord met o.a. de macro’s, key remover en de microfoon die aan de zijkant bevestigt kan worden.
2r3cugx.jpg

Nog meer informatie



De inhoud


Als we de doos open maken zien we bovenop het toetsenbord.
2yys5dx.jpg

Daar is hij dan!

Als we het toetsenbord eruit halen zien we daaronder de accessoires liggen.

ipw60m.jpg

De accessoires

v.l.n.r. v.b.n.o; De microfoon, de zakjes met verwisselbare toetsen, verlengkabels (mic+audio), key remover en de cd

De microfoon kan je bevestigen aan de rechterkant van het toetsenbord hij is niet erg gevoelig dus je moet hard gaan praten. In de 3 zakjes zitten 14 rode,14 blauwe en 14 licht blauwe verwisselbare toetsen.
De verlengkabels voelen niet erg stevig aan maar ze doen wat ze doen moeten. De key remover is van plastic gemaakt maar is stevig genoeg als je er goed mee omgaat. De cd spreekt voor zich.

rjnu3n.jpg

De accessoires uitgepakt

Als we de Roccat hebben uitgepakt kunnen we hem eens van dichtbij gaan bekijken. Helemaal rechts boven treffen we het Roccat logo. We zien onder de F toetsen de macro toetsen zitten, twee rijen van elk veertien toetsen. En rechts vinden we het beeldschermpje.
mmzx1j.jpg


De kabel is erg dik en heel erg stevig. Als we naar de kabels gaan kijken moeten er aardig wat kabels worden aangesloten; 2x een USB aansluiting (één voor het toetsenbord en de andere voor de USB hub aan de rechterkant van het toetsenbord.) 1x microfoon en 1x audio aanluiting.
2mecz2e.jpg




Het verwisselen van de macro toetsen is erg makkelijk; Druk de key remover over de toets en trek hem eruit. Berg hem netjes op en druk de andere erin.
21mrdxf.jpg


Aan de linkerkant zit één USB poort en aan de andere kant de microfoon en audio aansluiting.

Het toetsenbord typt heerlijk als je hem 3 dagen gebruikt. De macro toetsen zijn heel erg handig en de software die erbij is, is ook heel erg overzichtelijk



Plus en min punten


2zp8c4m.jpg





Conclusie over het product


De Roccat Valo is een mooi toetsenbord voor gamers. Het heeft heel erg veel macro toetsen en heeft mooie features zoals het beeldschermpje en de diverse aansluitingen. Jammer is dat je moet wennen aan de kleine backspace. Hij is heel erg stevig en groot. Hij is erg groot dus hij past niet in iedere (laptop)tas. De achtergrondverlichting is matig maar de toetsen zijn nog altijd goed te lezen. Al met al is dit een geweldig toetsenbord dat een super prijs/kwaliteit verhouding heeft.
 
Ja, ik ben er ook heel erg blij mee.

p.s. als jullie schrijffouten ontdekken kunnen jullie dan een PM sturen? Of een onlogische zinconstructie? Ik heb dyslectie en zie veel dingen gewoon weg niet.
 
Ik heb deze tobo ook, ben er niet tevreden mee.
Alleen kom je met deze toets enbord niet in de bios?? en haalt je pc niet uit de slaapstand.
Ik heb roccat gemaild voor support, en het klopt dat meerdere klanten ook met deze probleem zitten
en dat ze er nog geen oplossing voor hebben.

Waarschijnlijk gaat deze weer in de verpakking en terug.
 
Ik heb deze tobo ook, ben er niet tevreden mee.
Alleen kom je met deze toets enbord niet in de bios?? en haalt je pc niet uit de slaapstand.
Ik heb roccat gemaild voor support, en het klopt dat meerdere klanten ook met deze probleem zitten
en dat ze er nog geen oplossing voor hebben.

Waarschijnlijk gaat deze weer in de verpakking en terug.

Oke, goed om te weten. Ik test mijn bios straks eens. En wat betreft de slaapstand, die gebruik ik toch nooit.
 
Ik heb hm ook staan en ben af en toe in staat om hm in 2e te breken:012:
je kan indaad het keyboard niet in het bios of dos gebruiken

Effe button bashing is er niet bij, dan slaat ie de helft over
ik heb ook al heel wat contact met roccat gehad en meedere firmware "updates" gehad
jammer... hij zakt steeds verderweg qua performance:eusa_eh:

tijd voor een nieuw keyboard en dan deze ritueel verbranden:077:
 
je kan indaad het keyboard niet in het bios of dos gebruiken
Da heb ik ook met razer tarantula op ene p6t deluxe oc palm.
Heb der gewoon een kansloos Sweex toetsenbord naast geknald voor BIOS e.d.
Der schijnen ook USB power adapters te zijn waarmee je wat meer stroom kan krijgen, werd ook gebruikt tegen flickering op het scherm met een actieve displayport naar dual link dvi adapter.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Z Review Roccat Taito HighFlow Product Reviews 11
R HighFlow: Customer Review HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
P Review watercooling order Advies Waterkoeling Setup 2
bundymania [Bundymania User Review] Drobo 5N2 NAS (GER) HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] K-GK 1 mechanische RGB Gaming Tastatur von KM-Gaming ! [GER] HighFlow Product Reviews 0
Freddy Ledger Blue Review / Ervaring HighFlow Product Reviews 2
bundymania [Bundymania User Review] Tesoro Gram Spectrum - mechanische Gaming Tastatur [GER] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Externe 3 TB Festplatte - TOSHIBA Canvio Premium [GER] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] InnoWAVE Plus - Over The Ear Headphones (German) HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] UGOOS UT4 Android Media TV Box (GER) HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Alphacool Eisbaer 240 AIO erweiterbare Wasserkühlung [GER] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] FNATIC Gear Mauspads [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] WASDkeys K200 Gaming Keyboard HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] WASDkeys M100 Gaming Mouse [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] GeIL EpicGear Morpha Gaming Mouse [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Fnatic Gear Rush G1 Backlit Mechanical Keyboard [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Alphacool Eiszapfen Anschlüsse und Adapter in der Übersicht HighFlow Product Reviews 1
iSP Alpenföhn Wingboost 2 120mm Blood Red Review (English) HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] QPAD 8K Pro Gaming Laser Mouse [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Mionix Castor Optical Gaming Mouse [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] INNODevice INNOFlask 2.0 Bluetooth Speaker [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] EpicGear GeKKota Ambidextrous Laser Gaming Mouse [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [User Review] Corsair Strafe RGB - mechanische Tastatur mit MX-RGB Silent Switches HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Alphacool Eisbecher DDC 150mm Reservoir [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Arctic P614 BT Bluetooth Headset (deutsch) HighFlow Product Reviews 0
bundymania [User Review] Cooler Master CM Storm Quick Fire XTi Mechanical Gaming Keyboard [GER] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Shogun Bros Ensense Gaming Headset [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] RANTOPAD Mauspad Roundup [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
Consigliere [Consigliere User Review] Cooler Master Hyper TX3i HighFlow Product Reviews 0
Consigliere [Consigliere User Review] Cooler Master Sentinel IIICooltek Silent fan 120mm HighFlow Product Reviews 0
Consigliere [Consigliere User Review] Scythe Fuma HighFlow Product Reviews 2
Consigliere [Consigliere User Review] Silent Base 800 van BeQuiet HighFlow Product Reviews 1
Consigliere [Consigliere User Review] Cooler Master Sentinel III HighFlow Product Reviews 0
Consigliere [Consigliere User review] HighFlow Product Reviews 0
R Shop review HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
ProAce [ProAce User Review] In Win 703 HighFlow Product Reviews 4
M Review from an international costumer HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
bundymania [User Review] Tt Esports / Thermaltake Theron Gamer Maus [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania Video Review] Pumpenvergleich: Alphacool DC-LT 3600 und 2400 [German] HighFlow Product Reviews 0
ProAce [ProAce User Review] Cooler Master JetFlo 120 HighFlow Product Reviews 2
ProAce [ProAce User Review] Cooler Master V450s HighFlow Product Reviews 0
ProAce [ProAce User Review] Cooler Master Silencio 652 HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Triple Radiator (360) Roundup with 26 Rads (English Version) HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Cooler Master CM Storm Reaper Gaming Mouse - GERMAN HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania Review]Update 3.3.14 - Der große Tripleradiator Vergleichstest ! 26 Rads HighFlow Product Reviews 2
bundymania [Bundymania User Review] Cooler Master CM Storm Ceres 500 Gaming Headset - ENGLISH HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Alphacool D-RAM Cooler X4 (für Corsair Dominator™ RAM) HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania Review] Kühlervergleich Reeven Hans RC-1205 vs. Raijintek Themis (deutsch HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] CM Storm PULSE-R Gaming Headset [Deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] CM Storm HAVOC Gaming Mouse (English) HighFlow Product Reviews 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan