Liquid Ultra of Liquid Pro? Bij Pro is dat bekend idd, vandaar de vraag dus...![]()
Liquid Ultra of Liquid Pro? Bij Pro is dat bekend idd, vandaar de vraag dus...![]()

Zelf heb ik ook de liquid Ultra en na deze post durf ik zelf het blok er thuis niet meer vanaf te halen om het resultaat te bekijkenHet koelt echter prima en de garantie was ik toch al kwijt
![]()

Ultra en Pro zijn beide vloeibaar metaal, zullen daarom ook allebei inbranden op je CPU/Koeler.
Ik hoop het toch niet, heb mn 2600K er prachtig mee ingesmeerd.
Mja, wel vreemd dat de Ultra het dan ook zou doen, terwijl dit de opvolgende TIM is van de Pro versie, die wel dit soort problemen had, wat je zegt inbranden, moeilijk verwijderbaar, aantasten van onderdelen van alu en IHS.
Het zal handig zijn (vind ik) als JeanPaul of Sanders ff bevestigd welke ze hebben gebruikt, dus de Pro of de Ultra.

Ik heb de Ultra gehad en kan ook bevestigen dat het je IHS en koelblok aantast. Mijn EK supreme HF zag er niet meer uit.
Het was de Ultra, maar de beloofde verbetering van Coollaboratory blijft dus uit.
Het meegeleverde doekje met een reagens werkt ook niet fatsoenlijk. Dat werkt als je het goedje net erop hebt gesmeerd, maar laten we zeggen dat je een dag of 2 hebt gedraaid met de pasta dan functioneert dat doekje al niet meer in het schoonwrijven.
Oh? Slik!Dat is ook lekker dan, mja.. ga er nu niet aan prutsen, zit er toch al een paar maand op. Thnx voor je reactie Sanders! Weet ik in ieder geval wat me te wachten staat.
![]()
ik gaat deze week mijn H100 eraf trekken om weer aan de custom te gaan (check buildlog project "omdat het kan").
ik zal foto's posten van hoe de cpu/koeler eruit zien na lostrekken. En na behandeling met mijn schoonmaak middeltjes. (was benzine, 96% alcohol van de opleiding etc.)
Kan helaas melden dat de anderren gelijk hebben, er zijn idd metaal sporen op de cpu te vinden die zelfs met de wat zwaardere schoonmaak middelen niet eraf te krijgen zijn. Of het daadwerkelijk een negatief effect heeft kan ik slecht be oordelen, voor alsnog zijn mijn temps door custom ruim 10 graden beter dan mijn H100 (nu gebruik makend van MX4 lijntje techniek).
je hebt tegenwoordig ook koelpasta met 100gr in een pot en die is van alphacool thermal grease 4 maanden geleden bij aquatunning gekocht de pasta is na jaren weer zo verwijderd volgens een duits review en inderdaad die pasta die je nu gebruikt kun je beter niet doen deze pasta wordt keihard en brand in vooral met het overklokken als hij te warm gaat worden de kans die erin gaat zitten als je een ander koelblok wilt gaan plaatsen en hij gaat er niet meer af van je socket dan kan hij van je moederbord afbreken ik heb die koel pasta ook liggen maar gebruik het liever niet mits je geen koelpsata hebt kan dat een alternatief zijn voor even en gelijk nieuw koelpasta bestellen bij highflow
MX4 is na "jaren" ook zo verwijderd met een doekje met beetje wasbenzine, het lost zo op in enige vorm van alcohol. (spiritus, schoonmaak alcohol etc.)
Jammer man, dat er zooi achter blijft. Heb jij nog platen gemaakt als voorbeeld, zoals je zei in je vorige bericht? Kan je die nog posten?
Grote goden nog eens aan toe... pfff 1 zin = 7 regels? Niet om te zeiken, maar leesbaar is wat anders... gooi er eens wat punten en hoofdletters tussen joh.![]()
heb geen duidelijke foto kunnen maken van de resten, omdat het ook glanzed is zag je alleen mijn flits (helaas telefoon). Wat je zag; een soort chroom achtige aanslag als een vlek in het midden, bij de randen kreeg ik cpu wel schoon. Dit kan dus duiden op het "opvullen" van de cpu IHS. Ik merk eigenlijk geen nadelige gevolgen. Maar garantie kan ik dus wel vergeten nu de tekst niet meer goed te lezen is.

Ik had ooit eens een foto van mijn Supreme HF gemaakt na gebruik van Liquid Ultra. In google ff gezocht en volgens mij was dit mijn foto, gezien de ondergrond / muismat. Helaas niet meer op volledige grote. Dit was na 2 weken Liquid Ultra:
Was er niet af te krijgen, moest geschuurd worden.
ik hou het wel bij me mx2 en nu de mx4
Arwin