• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Tygon® B-44-4X Food, Milk and Dairy Tubing

coolfris

Moderator
Forumleiding
prodB444X.gif


Tygon® B-44-4X Food, Milk and Dairy Tubing

liefst: AAA00033 7/16ID - 5/8OD

(.pdf)

Buigzaamheid is hetzelfde als R3606.

Niet dat ik van plan ben om dingen met melk te gaan doen, maar deze slang "schijnt" minder snel wazig te worden als andere clear slangen. Heeft geloof iets te maken met het ontbreken van weekmakers.
Er is ook nog tygon® 2001, maar die is niet in het formaat dat ik zoek + dat i minder buigzaam is als B-44-4X.
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam donderdag een slang tegen van Rehau, werdt gebruikt voor bierinstallatie.
Dat is ook doorzichtig en als ik bocht maakte van 180 graden kon het niet knikken, zou dat niets zijn ?
 
•Smooth, non-porous bore will not trap particulates or promote bacterial growth

•Compatible with foods containing a high oil content

•Resistant to harsh alkaline cleaners and sanitizers

Excellent alternative to rigid piping systems

•Meets FDA, 3-A and NSF criteria

Vast voor de fanatieke waterkoelers onder ons! haha.
 
als je gewoon netjes demi/destilled + PTnuke gebruikt zal er niks aan de hand zijn...
maar het kan idd dat het reageert met de glycol of eventueele anti corrosie...
 
bump.gif






Ik hoorde net al via het forum van it-service van Eddy dat de Tygon B-44-4X in Europa bij leveranciers helaas niet aan te komen is.

Misschien al iets meer bekend van die Rauclair- E slang? Wat prijs betreft lijkt dat wel interessant spul. :)


hoe kunnen we dat testen, stukje slang 6 maanden in bakje vloeistof laten liggen ? :)
Is wel super goedkoop
13/3 1,83 euro per meter
10/2 1,41 euro per meter

@l3p Kan jij aan die Rauclair- E komen? Zo ja, dan wil ik wel wat van je overnemen om het uit te testen.
 
Tygon® B-44-4X Food, Milk and Dairy Tubing

Heeft geloof iets te maken met het ontbreken van weekmakers.
Ik ben momenteel aan het mailen met Saint-Gobain, maar die geven aan dat B-44-4X minder weekmakers heeft dan R3603 maar dat het er nog steeds wel in zit. Ze geven wel een alternatief, te weten Tygon 2375 (datasheet). Deze is compleet vrij van weekmakers. Ik probeer om een sample te krijgen vanuit SG voor 1/2" ID - 3/4" OD.
 
Idd, megakick. Maar verkleurde slangen is nog steeds een spelende issue.

En dit topic eerlijk gezegd nog nooit eerder gezien. Zag er gisteren iemand in kijken (via "Wie is er online"). Vond het interessant genoeg om er als ex- Saint Gobain medewerker in te duiken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Groenteshakes / Raw Food Gezondheid en Sport 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan