+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Connectoren gezocht

Junior Member Timstone is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Mon 17-Jan-11
    Reputatie Macht
    0

Connectoren gezocht

Beste iedereen,

Ik heb een vraag over de beschikbaarheid van twee soorten connectors.
    Tijdens het sleeven van alle kabeltjes van m'n nieuwe PC heb ik helaas twee connectors vernielt. De stekkertjes wilden met geen mogelijkheid uit de connector komen, de rotdingen.

Sindsdien ben ik op zoek naar een vervanging voor de twee gehavende connectoren. Het gaat om een Corsair AX850 voeding en de kabel waar ik op doel is de kabel met aan de moederbordzijde een 24-pins connector en aan de voedingszijde een 10-pins connector (2x5) en een 18-pins connector (2x9).
    Ik ben op zoek naar de 10-pins en de 18-pins connector (beide uiteraard zwart van fabrikant Molex).

Op de website van Highflow staan vele connectors, maar niet de twee genoemde connectors, kan Highflow mij aan deze twee connectors helpen?

Hieronder twee plaatjes van de connectors:
    10CKT - 18CKT 002A.jpg 10CKT - 18CKT 001A.jpg
    Laatst gewijzigd door Timstone; 17-01-11 om 16:10. Reden: Plaatjes vergeten!

Senior Member Blackruby is on a distinguished road Blackruby's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 19-Jan-09
    Reputatie Macht
    5
    Mocht Highflow je niet kunnen helpen, kan je natuurlijk altijd een mailtje naar Corsair sturen.
    Ze kunnen (meestal) kosteloos een nieuwe kabel (met connectoren) opsturen.

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    45
    Ik raad je ook aan om eerst even Corsair een mail te sturen.
    Kans is groot dat je van hen vervangende krijgt, dan weet je ook zeker dat het de juiste connectoren zijn

“Be formless… shapeless, like water. If you put water into a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle; it becomes the bottle. You put it into a teapot; it becomes the teapot. Water can flow, or it can crash. Be water, my friend…” Bruce Lee

"Float like a butterfly, sting like a bee." Muhammad Ali

Ingeschreven
    Mon 17-Jan-11
    Reputatie Macht
    0
    Ik heb Corsair al een mailtje gestuurd, maar ik wil wel een Plan B hebben mocht de kabel die ze me toesturen weer niet uit elkaar te halen valt. Dus blijft mijn vraag staan. Bedankt voor het advies.
    Kan iemand mij aan de twee gevraagde connectors helpen?

Kapitein Sanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud of Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    Wellicht ligt het aan je methode om ze uit elkaar te halen.
    Het zijn simpelweg krengen om eruit te krijgen, maar dat heeft elke voeding. Dat komt gewoon door het type pinnetjes.
    Maar er zijn genoeg mensen die de Corsairs sleeven en dus uit elkaar halen.

Nog een tip: haal de volgende keer de kant van het moederbord los. Mocht het weer fout gaan kan je die aanschaffen bij HF, of ergens anders gezien genoeg winkels die wel hebben.

Who dares, wins Legendary1985 has a spectacular aura aboutLegendary1985 has a spectacular aura aboutLegendary1985 has a spectacular aura about Legendary1985's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 06-Jan-10
    Reputatie Macht
    5
    ik heb nog zo'n nieuwe kabel liggen had zelf ook problemen met mijn AX1200 kreeg het verkeerde kabel van Corsair later heb ik alsnog het juiste gekregen AX1200 kabel.

voor de duidelijkheid heb nieuwe AX75o/850 atx kabel deze mag je overnemen voor enkel de verzendkosten aangezien ik het ook kosteloos heb gekregen.

stuur maar een PM/email kan ik het vandaag nog op de post doen
    http://img686.imageshack.us/img686/1773/banner3sn.jpg

Ingeschreven
    Mon 17-Jan-11
    Reputatie Macht
    0
    Mijn excuses voor het korte intermezzo, werk, werk, werk...
    Ik heb beide kanten losgehaald omdat ik met sleeven de ruimte wil hebben. Zo gaat het er aan beide kanten mooi uitzien.
    Alle stekkers waren supermakkelijk uit elkaar te halen, behalve deze twee. Ach ja, pech hebben.

@Legendary1985:
    Wow! Je hebt zo'n kabel?! Ik stuur je een PM!

Added after 42 minutes:

Nu ik toch bezig ben. Een tweetal vragen over producten in de webshop van Highflow.
    Ik heb ook nog een eindstuk voor een SATA kabel nodig en pinnetjes (female). Nu heb ik van beide een product gevonden, maar ik wil ergg raag weten of dit nu echt de zaken zijn die ik nodig heb.
    SATA eindstuk. Deze moet zwart zijn en het moet echt het eindstuk zijn.
    Pinnetjes. Volgens de beschrijving zitten er 50 in een zakje (pinnetjes voor de inmiddels beruchte ATX kabel), in totaal heb ik er ongeveer 120 nodig, zijn er wel 3 zakjes op voorraad?
    Laatst gewijzigd door Timstone; 19-01-11 om 17:24.

Who dares, wins Legendary1985 has a spectacular aura aboutLegendary1985 has a spectacular aura aboutLegendary1985 has a spectacular aura about Legendary1985's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 06-Jan-10
    Reputatie Macht
    5
    en is het nog gelukt ?

Banned Calimero is a jewel in the roughCalimero is a jewel in the roughCalimero is a jewel in the rough
    Ingeschreven
    Wed 02-Dec-09
    Reputatie Macht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timstone Bekijk Berichten
    SATA eindstuk. Deze moet zwart zijn en het moet echt het eindstuk zijn.
    Ze zijn er in 2 types en het verschil zit in het kapje wat er overheen gaat.
    Het eindstuk heeft het lange kapje en de andere natuurlijk niet.

Beetje vreemd inderdaad dat niet beide types in de shop staan.
    In rood worden de kapjes los geleverd lijkt het, heb je in ieder geval plaatjes
    bij mijn verhaal.

Ingeschreven
    Mon 17-Jan-11
    Reputatie Macht
    0
    Legendary1985:
    Fantastisch, ben al een gek bezig alle kabeltjes te sleeven en aan te sluiten. Na een 10-tal kabeltjes moet je even iets anders doen en omdat het allemaal precisiewerk is, gaat het allemaal best langzaam. Ben er achter gekomen dat ik te weinig sleeve had besteld dus net weer een bestelling geplaatst. Langzaamaan leer ik de fijne kneepjes van het "vak". Super bedankt voor de hulp die je me hebt gegeven, zo kon ik tenminste beginnen. Niets slechts over Corsair, maar ik heb de kabel nog steeds niet binnen.
    Nogmaals mijn dank voor je geweldige hulp!

Calimero:
    Bedankt voor de hulp, maar Legendary1985 heeft me al geholpen en ben nu heerlijk bezig.

Het werk is best leuk en hoe meer je het doet hoe beter je wordt (lees: pietluttiger), als het nu flink waaide en regende was het nog beter geweest.

Mark wwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond repute wwwicked's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Reputatie Macht
    48
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timstone Bekijk Berichten
    als het nu flink waaide en regende was het nog beter geweest.
    Dan woon je niet in Noord-Limburg, hier regent het en waait het flink .

Ingeschreven
    Wed 06-Jan-10
    Reputatie Macht
    5
    als je nog wat nodig heb weet je me te vinden . je heb gezien heb hoop spullen lol voor eventuele vragen/hulp kan je me altijd DM/e-mail sturen.

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten