• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Pascal stelt zich voor

PasLis

New member
Hallo bij deze stel ik me even voor.Mijn naam is Pascal ik ben 37 jaar en ik kom uit Geldrop dat ligt naast Eindhoven en ik ben Lasser van beroep.Als hobby rotzooi ik met pc's.


De specs van mijn pc

MOBO: Asus maximus ii Gene
CPU: E8600 @ 4.5 ghz
MEM: 4GB GSkill PC8000
VGA: Asus EN295GTX Single pcb
SOUND: Onboard X-Fi
HDD1: Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2C1 40GB
HDD2: Western Digital Caviar Green WD10EARS 1TB
HDD3: Hitachi Travelstar E5K160 HTE541616J9SA00, 160GB
PSU: Cooler master silent pro M600
CASE: Mod door Pascal (niet in de winkel te koop )
OS: Windows 7 Ultimate X64
MON: Samsung synmaster P2250
KB: Logitech
MOUSE: Logitech
MOUSEPAD: Sharkoon
INET: Onsbrabantnet glasvezel


Dit alles wordt gekoeld door een XSPC X2O Delta V3 WaterCooling Kit en 6 Lian li casefans van 120mm en 1 arctic fan van 92mm


Mijn mod is sinds vandaag in bedrijf en er zullen nog wel wat kleine aanpassingen gedaan worden .De rede van de mod was dat ik een losse kast nogal lelijk vond staan in de huiskamer en vervolgens ging ik eens nadenken over een praktische en mooie oplossing en hieronder zie je het resultaat.

De Mod bestaat uit een aluminium bak die is gesneden op een lasersnijder dus eerst een tekening gemaakt met alle gaten,dus voor de casefans,rad,mobo,powerbutton,resetbutton en usb bracket .Toen de uitslag gebogen en de hoeken dicht gelast. daarna alles gepast en vervolgens de bak gespoten . De bak zakt precies in een rvs frame dat ik heb bevestigd op de muur .Vervolgens heb ik een glasplaat op maat laten maken en laten slijpen.
Toen alles in de bak gebouwd en er 2 uv lampen ingeplaatst ,een gedeelte van de kabels gesleeved en alles netjes afgewerkt.

Dit is een beknopt verhaal van de Mod dus heb je vragen stel ze gerust.

De foto's spiegelen een beetje door de glasplaat maar ik zal er binnenkort maken zonder de glasplaat erop .

Ik had beloofd om wat nieuwe foto's erbij te zetten en die heb ik nu.Ik heb dus weer een nieuwe kast gemaakt omdat ik niet tevreden was over mijn temps de airflow was niet optimaal .Nu heb ik mijn scythe mugen rev2 weer op mijn cpu geplaatst en inplaats van een cpu blok heb ik nu een gpu blok voor mijn GTX295 .De rede hiervan is dat de videokaart nogal wat warmte af gaf en de bak nogal opwarmde .Ik heb nu een soort windtunnel gemaakt met een push pull setup.Temps waren cpu idle 40 en gpu 57 idle en dat is nu cpu 33 idle en gpu 39 dus de windtunnel heeft veel effect en de gpu blok doet ook goed zijn werk.De kast is 20mm dieper geworden anders kon de scythe er niet in en ik heb de layout verandert.
 

Bijlagen

  • P1030530.jpg
    P1030530.jpg
    88,5 KB · Weergaven: 249
  • P1030531.jpg
    P1030531.jpg
    88,1 KB · Weergaven: 204
  • P1030532.jpg
    P1030532.jpg
    98,8 KB · Weergaven: 216
  • P1030533.jpg
    P1030533.jpg
    91,3 KB · Weergaven: 200
  • P1030534.jpg
    P1030534.jpg
    78,4 KB · Weergaven: 200
  • P1030535.JPG
    P1030535.JPG
    162,4 KB · Weergaven: 185
  • P1030536.JPG
    P1030536.JPG
    199 KB · Weergaven: 198
Laatst bewerkt:
leuk bureau :D

mooie overclock ook met dit weer, wat zijn je temps?

Ik heb mijn E8500 al lager moeten zetten :(


Mijn temps zijn idle 32 en 33 graden met dit weer.

idd netjes gemaakt. Kun je die glasplaat er zo weer uittillen voor het geval je van plan ben te upgraden ?

Als eerste bedankt voor je reactie en ja de glasplaat til je er zo uit

Ik ben er helemaal verliefd op :)

Alleen nog oplossing hebben voor als ik een keer naar een lan zou gaan.

Hahahaha dat lan gedeelte is een beetje moeilijk ja.
 
Hoe heb je het eigenlijk gemonteerd aan de muur?
Ik zie namelijk geen tafelpoten, dan ben ik beetje bang dat de boel straks afbreekt als je met je armen+lichaam op bureau leunt.
 
Hoe heb je het eigenlijk gemonteerd aan de muur?
Ik zie namelijk geen tafelpoten, dan ben ik beetje bang dat de boel straks afbreekt als je met je armen+lichaam op bureau leunt.

Hey Freddy check even de nieuwe foto's dan kun je zien hoe het zaakje vast zit. Ik heb het frame met speciale pluggen en schroeven vastgezet . Ik kan zelfs op het bureau gaan zitten zonder dat het beweegt.
 
Door jou heb ik mijn zwangere vrouw overstuur en loop ik al 3 dagen met ideeen in mijn hoofd :)
Ik wil dit dus serieus ook gaan doen (sorry :/ )
Een vriend van me is aluminium lasser (Speedboten) denk dat hij ook wel iets kan fixen voor me.
Welk materiaal heb jij gebruikt ?
Heb jij het laten spuiten of laten coaten ?

En ... Als jij een "bak" voor me zou maken wat zou zoiets kosten ? :)


Alvast bedankt !!
 
Door jou heb ik mijn zwangere vrouw overstuur en loop ik al 3 dagen met ideeen in mijn hoofd :)
Ik wil dit dus serieus ook gaan doen (sorry :/ )
Een vriend van me is aluminium lasser (Speedboten) denk dat hij ook wel iets kan fixen voor me.
Welk materiaal heb jij gebruikt ?
Heb jij het laten spuiten of laten coaten ?

En ... Als jij een "bak" voor me zou maken wat zou zoiets kosten ? :)


Alvast bedankt !!

Ook ik ben al 21 jaar een metaalbewerker/lasser alu,staal,koper,rvs als het smelt kan ik het lassen.

Voor de eerste bak heb ik aluminium gebruikt maar aluminium heeft de nare eigenschap dat het lang warmte vasthoud dus dat was ook 1 van de redenen dat ik een nieuwe bak heb gemaakt maar dit keer van staal .

Ik heb de bak zelf gespoten met goede glans lak zonder druipers of stof erin dat ging perfect.Maar laten poedercoaten kan natuurlijk ook.

Of ik een bak voor je kan maken dat kan natuurlijk altijd maar dan zijn er wel een paar belangrijke punten.

1 De maten LxBxH
2 De layout ATX of mATX waar moet de voeding etc
3 Wil je er een rvs frame bij waar de bak inzakt zodat je alleen 4 gaten hoeft te boren
4 Moet er een glasplaat bij plus afwerklijst

Kortom vertel jij maar wat je wil.
 
Hmm moet even wat gaan prutsen met google sketchup denk ik.
Ik ga al helemaal in 3D door de "case" heen. :)

Zelf dacht ik aan een bureau van 1500x650x200 (of 250, dubbele bodem)
3 of 4 mm dik aluminium, een glasplaat en mischien wel een lade voor wat prulletjes.
Mischien zelfs nog een soort kastje aan de linkerkant eronder.
Bureau komt nl. in een hoek te staan, dan zou ik ook geen frame nodig hebben qua stevigheid denk ik.
Dat het de warmte of kou vasthoud is geen probleem, mijn radiator zit onder mijn woning, en dus is het binnen in mijn case kouder dan in de woonkamer.
Mischien ook nog een soort kabelgoot
En natuurlijk de plaatsing van de componenten.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Hightower Bitspower nvidia titan x pascal rgb ledstrip Waterkoeling 15
Hightower Bitspower titan x pascal waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P [Voorstellen] Pascal Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
J Jeroen Brans stelt zich voor. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
J Hallo Johan stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
R Ronald92 stelt zich even voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
N NLBUURMAN stelt zich even voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
R Rene Fens stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
M Morkster stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
A Alex010 stelt zich voor :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Ahtlon Ahtlon Stelt zich even voor. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
E Eppy stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
O Maurice `Outlaw3002´ Goessens stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
M MdemiC - Bob de Vries - TTU (TimeToUpgrade) stelt zich opnieuw voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
O Ophion stelt zich voor. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
N Nassaya stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Mortum Robin "Mortum" van der Molen stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
V Virul3nt stelt zich voor. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
M-O-D Marco a.k.a M-O-D stelt zich voor . Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 21
B Boyan stelt zich voor! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 18
E Eric stelt zich (op verzoek) kort even voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
E ECPowers stelt zich ffkes voor :D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
RollingThunder RollingThunder stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
Heai. stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
L Leon89 stelt zich voor! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
B Bassie stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
G Geertvs stelt zich even voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
M Mactox stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
N Niels a.k.a Str33pje Stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
DoubleDices DoubleDices Stelt zichzelf voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
L LuHeLe stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Deutz Deutz - Wilmer stelt zich voor! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 14
neorej Jeroen Beerens stelt zich dan ook maar ff voor :). Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 15
D Dzep stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
W0uTeR W0uTeR stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
D Dwight stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
I Iris stelt der eigen voor :D!(vriendin van k.3nny) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 24
D Na lange tijd lid stelt DunceDict zich (eindelijk) voor! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
G Gekkehuus aka Gert stelt zicht voor; Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
mistervis007 Mistervis007 stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
soppy soppy stelt zich opnieuw voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16
S sjoerd stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
Erikii Erik stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
G Glaxo stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Das Experiment Remy stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
mufunyo Muf stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
M Matthijs stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
soppy soppy stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
C Cmaster80 stelt zich voor. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
O Me <- Oneshotk stelt zich voor :D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan