+ Plaats een Reactie
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 28 van de 28

Onderwerp: Even voorstellen :Septimvs

De Planner MrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond repute MrGiorgio's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 16-Mar-08
    Credits
    4.528
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    45
    Ik ben al een tijdje uit de luchtkoeling, maar wat zijn de temperaturen als je de zijkant eraf hebt?
    Als dat heel erg scheelt, zou het aan de airflow kunnen liggen. (wat misschien raar klinkt als je 6 fans in gebruik hebt)
    . .

"Would you expect a chair to suddenly become a table?"

Junior Member septimvs is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sat 09-Dec-17
    Credits
    198
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1
    Ik heb toch iets te vroeg gejuicht,melding van hete core kwam weer.Dus anti-ransomwareproggie verwijderd.Dit schijnt teveel van het systeem te vragen bij opstarten!Ik doe dit deurtje maar open om wat meer verkoeling te brengen ipv zijkant er af halen.Maar is moeilijk te zeggen of het wat uitmaakt..Zal eens kijken bij opstarten..
    20171231_162027.jpg

De Planner MrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond repute MrGiorgio's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 16-Mar-08
    Credits
    4.528
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    45
    Volgens mij moet de extra lucht die hierbij vrij komt langs de fan. Dat is een opening van 120mm/140mm. Als je de zijkant even open zet, kan je veel meer lucht op kamertemperatuur aanzuigen.
    . .

Ingeschreven
    Sat 09-Dec-17
    Credits
    198
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1
    20171231_182830.jpg
    kijk dit bedoel ik nou..

Remy Das Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond repute Das Experiment's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    1.354
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    41
    Je overclock is gewoon te hoog. Althans dat lijkt mij logisch.

Ingeschreven
    Sun 16-Mar-08
    Credits
    4.528
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    45
    Je temperatuurverschil blijft gewoon te fors. Dus niet alleen is de max temperatuur te hoog, maar t verschil tussen min en max is ook behoorlijk.
    Idd, of je moet beter koelen, of je moet je oc verlagen zoals @Das Experiment zegt.

Maar zoals gezegd, het is voor mij alweer een hele tijd geleden dat ik op lucht koelde. Met een goede waterkoeling zal het verschil tussen kamertemperatuur en je max temperatuur nooit zo hoog zijn.
    Even simpel gezegd: je minimum temperaturen lijken vrij normaal. Maar als je cpu gaat werken en de temperatuur neemt zoveel toe, dan lijkt het wel alsof er niet gekoeld wordt.
    Bij luchtkoeling kan het dan aan diverse dingen liggen:
    -de koeler (niet goed bevestigt/geen koelpasta/slechte koeler etc)
    -de airflow (fan stuk/onvoldoende kracht fan/geen koele lucht etc)

De minst dure oplossing die ik altijd probeer is daarom de zijdeur eraf. Dalen de temps, dan is de kans groot dat het aan de airflow ligt.
    Dalen de temps niet, dan zal je eens kunnen kijken of de koeler wel goed bevestigt is.

Maar .... t allergoedkoopste is de cpu op stock zetten om te kijken of de max temps dan ook nog zo blijven oplopen.
    . .

Remy Das Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond repute Das Experiment's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    1.354
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    41
    Als de overclock met 'autotune' is gedaan zal de voltage ook wel hoog staan.

100 graden aantikken.. zelfs met luchtkoeling moet je aardig je best doen.
    Ik denk: Voltage te hoog, slechte overlock en voor zo'n 'overclock' te weinig koeling.

Je kunt je case volgooien met fans maar een 800D staat niet bekend om zijn airflow.

Ingeschreven
    Sat 09-Dec-17
    Credits
    198
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1
    Deze overclock heet niet voor niks "crazy"...Desalniettemin wil ik hem toch houden maar voltage weet ik even niet.Ik weet wel dat meerdere progs bij opstarten (bitdefender) een overbelasting op het systeem doen..Dus stop stop ik elke keer een virusscan..

+ Plaats een Reactie
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

User Tag List

Forum Rechten