+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Schroeffitting, hoe strak aan draaien?

Ice
    Ice is offline.
    Member Ice is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Tue 12-Oct-10
    Reputatie Macht
    2

Schroeffitting, hoe strak aan draaien?

Ik heb deze schroefittingen 13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Enzotech mijn vraag is hoe strak draai je deze aan op het block,pomp en radiator

Kapitein Sanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud ofSanders has much to be proud of Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Reputatie Macht
    19
    Op metalen onderdelen kan je ze doorgaans redelijk stevig aandraaien, en heb je geen kans om ze te ver te draaien.
    Toch moet je hier niet met de griptang en een vrachtwagenmotor aan gaan trekken

Bij plexiglazen onderdelen zoals reservoirs, of acetal onderdelen zoals blokken, moet je opletten.
    Als je ze te ver doordraait kunnen namelijk haarscheurtjes onstaan die het materiaal verzwakken, of het scheurt gewoon direct.
    Vuistregel die ik hierbij hanteer is: draai fitting vast met 2 vingers (zit weinig kracht in twee vingers) en dan nog een klein stukje met je hand, eventueel met als hulpstuk een theedoek o.i.d. voor de grip.

Ice
    Ice is offline.
    Ingeschreven
    Tue 12-Oct-10
    Reputatie Macht
    2
    Thanks sanders

Banned Kalmte5 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 28-May-10
    Reputatie Macht
    0
    .
    Laatst gewijzigd door Kalmte5; 26-12-10 om 01:41.

Ice
    Ice is offline.
    Ingeschreven
    Tue 12-Oct-10
    Reputatie Macht
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ice Bekijk Berichten
    Ik heb deze schroefittingen 13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Enzotech mijn vraag is hoe strak draai je deze aan op het block,pomp en radiator
    Ik ben bezig om het in mekaar te zetten maar bij de fittingen zit één oranje ringetje op de fitting en los nog een groen en gele afdichter is dat reserve of moet ik die ook gebruiken?

Moderator dopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nicedopestuff is just really nice dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Reputatie Macht
    13
    er hoeft idd maar 1 O-ring op (op het draadgedeelte dat je in het blokje schroeft)

+ Plaats een Reactie

Forum Rechten