+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 35

Onderwerp: Laing DDC Top monteren (voorbeeld met DDCRES en XPTop)

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    45

Laing DDC Top monteren (voorbeeld met DDCRES en XPTop)

Laing DDC pompen staan bekend om zeer goede prestaties en stille werking.

Ondanks de al super goede standaard kwaliteit, kan je de prestaties NOG meer verbeteren!

Namelijk door de standaard top van de pomp te vervangen door een betere top!

Deze toppen worden geproduceerd door de meest bekende waterkoeling producenten, zoals XSPC, OCLabs, Alphacool, etc.
    (binnenkort ook Feser )

In deze topic laat ik zien hoe je de standaard top vervangt door een XSPC Reservoir Top, de XSPC DDCRES.

Hier de producten uitgepakt, de DDCRES, Laing DDC-1plus en LED (meegeleverd bij de DDCRES).
    (de handleidingen eronder )

1) De standaard top eraf schroeven
    Dit is heel makkelijk, aan de onderkant van de pomp zijn 4 schroeven. Die schroef je gewoon een voor een los.

2) Top eraf halen en O-ring verplaatsen
    Eenmaal de schroeven eruit, kan je de top zo los trekken.
    Als je de top los haalt, blijft de O-ring aan de top vast "plakken".
    Die moet je eraf halen en weer op de pomp zetten.

3) DDCRES erop zetten
    Nu de O-ring op de pomp is, kan de DDCRES erop gemonteerd worden.
    De DDCRES moet recht op de pomp worden gezet, en het midden van de DDCRES moet ook in het midden van de pomp zitten.

4) De DDCRES vastschroeven
    Zoals de standaard top eraf is geschroefd, moet de DDCRES op dezelfde manier erop worden geschroefd.
    Bij de meeste toppen krijg je de gepaste schroeven meegeleverd.
    Voorzichtig omdraaien en de schroeven vast schroeven.

5) Fittingen erin schroeven
    Als de schroeven vast zitten ben je bijna klaar!
    Alleen nog de fittingen erin draaien en dan is de pomp + reservoir gebruiksklaar.

6) Optionele LED
    Bij de DDCRES wordt er standaard 1 blauwe LED meegeleverd.
    Deze kan je achter in een van de twee gaatjes steken.
    (nog 1 gaatje vrij, dus kan je nog een LED bij kopen en erin steken)
    Middels de LED licht de reservoir erg mooi op!

Guestlist member MrGiorgio is a splendid one to beholdMrGiorgio is a splendid one to beholdMrGiorgio is a splendid one to beholdMrGiorgio is a splendid one to beholdMrGiorgio is a splendid one to beholdMrGiorgio is a splendid one to beholdMrGiorgio is a splendid one to behold MrGiorgio's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 16-Mar-08
    Reputatie Macht
    14
    Het ziet er mooi uit ! :118: Zeker met die feserfittingen erop.
    . .

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    45
    Wacht maar tot het water erin zit en de LED aangaat

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    45
    Hier een voorbeeld met een OCLabs XPTop:

1) Het spul:

Een Laing DDC-1Plus en en OCLabs XPTop UV Blue.
    Let op de tekst in het doosje van de XPTop, dat is heel erg belangrijk!
    (de schroeven en de fittingen niet te strak aanschroeven)

De standaard top eraf schroeven:

De O-ring van de standaard top eraf halen en weer in de pomp leggen:

De XPTop erop!

De XPTop vastschroeven:

Het is hier belangrijk dat je niet te ver doorschroeft, want dan riskeer je dat het plexiglas scheurt.
    Ik schroef zo ver door, dat de XPTop goed aansluit met de pomp. Dat zie je aan de zijkanten (dat er geen ruimte meer tussen zit).

Geen ruimte/speling meer tussen top en pomp:

Klaar voor gebruik!

Super Moderator Johnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud ofJohnny has much to be proud of Johnny's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 24-Jan-08
    Reputatie Macht
    22
    Ik heb gewoon geen flauw idee wat ik nu zie :$
    Always have your stuff when you need it with @Dropbox. 2GB account is free!
    Support mij door op de volgende link te klikken: http://db.tt/fgQ6x3s Je krijgt dan 1GB gratis!!

Senior Member ward0 is on a distinguished road ward0's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 07-Apr-08
    Reputatie Macht
    7
    een pomp met een blauw UV top op wss?

Guestlist member MrGiorgio is a splendid one to beholdMrGiorgio is a splendid one to beholdMrGiorgio is a splendid one to beholdMrGiorgio is a splendid one to beholdMrGiorgio is a splendid one to beholdMrGiorgio is a splendid one to beholdMrGiorgio is a splendid one to behold MrGiorgio's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 16-Mar-08
    Reputatie Macht
    14
    Dezelfde pomp, maar nu met blauwe uv top ipv een reservoir????

Oke, ik geef t op. Wat zie jij?
    . .

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    45
    Het is hetzelfde model pomp, maar niet dezelfde pomp

Senior Member Robin is on a distinguished road Robin's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 13-Jun-08
    Reputatie Macht
    4
    Bij mij zit hij al standaard op het reservoir.
    Zie me avatar of:

Werkt precies het zelfde. Alleen die DDC met die blauw pomp(non plus) is te modden naar DDC-1Plus
    Ik heb nog een oudere versie. Maar er kan altijd nog wel een betere pomp erop dus dat is een plus punt.
    Laatst gewijzigd door Robin; 17-06-08 om 17:26.

Mr. Grillmeister Source is a glorious beacon of lightSource is a glorious beacon of lightSource is a glorious beacon of lightSource is a glorious beacon of lightSource is a glorious beacon of light Source's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 15-Dec-08
    Reputatie Macht
    10

En daar een video, is een andere top maar komt op het zelfde neer
    Laatst gewijzigd door coolfris; 15-09-10 om 12:33. Reden: youtube link fixed

Junior Member Jorbes is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Wed 04-Feb-09
    Reputatie Macht
    4
    Kan je werkelijk een Laing 655 pomp (die is al 1200 liter per uur!) verbeteren met deze top + reservoir? Topje...

Als er performance te halen is, lijkt het mij wel wat, het scheelt iig al 2 fittingen en een stuk slang monteren. Alleen die 200 ml, is dat niet wat weinig?

EDIT; Blijft je pomp en systeem ook HighFlow enzo? En is het zo dat je minder (geen?) kans hebt dat je pomp droog komt te staan, omdat je vocht al in weze in je pomp gegoten wordt?

Mr. Grillmeister Source is a glorious beacon of lightSource is a glorious beacon of lightSource is a glorious beacon of lightSource is a glorious beacon of lightSource is a glorious beacon of light Source's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 15-Dec-08
    Reputatie Macht
    10
    Die top is voor de 355.
    Die kan je niet op de 655 monteren.
    Hier heb je alleen de EK top voor.
    Help Save Lives Join World Community Grid!

MSI P67A-GD65 - I7-2600K - 8GB 1600MHz - HD5870 - Silverstone DA650

Junior Member Jorbes is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Wed 04-Feb-09
    Reputatie Macht
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Source Bekijk Berichten
    Die top is voor de 355.
    Die kan je niet op de 655 monteren.
    Hier heb je alleen de EK top voor.
    En deze top dan?

Wat maakt die top bijna net zo duur als de pomp zelf, heb je er wat aan?

Ik vergiste me idd in de pompen, je hebt de D5 en DDC... het zijn allemaal D'tjes

Ingeschreven
    Mon 15-Dec-08
    Reputatie Macht
    10
    Geen idee wat hem zo duur maakt, ben zelf geen fan van Koolance.

EK-D5 X-TOP G1/4 Rev.2
    Die bedoelde ik trouwens
    Help Save Lives Join World Community Grid!

MSI P67A-GD65 - I7-2600K - 8GB 1600MHz - HD5870 - Silverstone DA650

Bred veur de kop ZwerverRoodbaard has a spectacular aura aboutZwerverRoodbaard has a spectacular aura aboutZwerverRoodbaard has a spectacular aura about ZwerverRoodbaard's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 26-May-08
    Reputatie Macht
    9
    Het is gewoon Acetal net als de EK variant, maar heeft 2 schroefgaten meer en aangezien 1 schroefgat ongeveer 15 euro kost om te tappen is die ongeveer 2 keer zo duur

Ik snap het ook nooit hoe Koolance die prijzen berekend, maarjah ze draaien goed

Ohjah en voordat ik het vergeet, die top van Koolance die presteert ook nog eens slechter dan de EK variant

Hier zakt ook m'n broek van af , het is gewoon een gerelabelde pomp
    Laatst gewijzigd door ZwerverRoodbaard; 04-02-09 om 19:10.

Junior Member dnizzEh is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sat 25-Apr-09
    Reputatie Macht
    4
    Toch misschien een dome vraag, maar is de top van de XSPC DDCRES het zelfde als de XSPC Laing DDC Acrylic Top? Dus zelfde top alleen een met res erbij?

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    45
    ja dat klopt

Junior Member dnizzEh is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sat 25-Apr-09
    Reputatie Macht
    4
    haha, hoezo snelle reactie, bedankt! Binnenkort maar eens ander pompje + res, en CPU block bestellen.

Senior Member . Matic is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Thu 10-Jul-08
    Reputatie Macht
    4
    Hoe zie je nu eigenlijk het verschil tussen een dcc (450l) en een dcc+ (600L)? Ik heb ze allebei maar er is er eentje stuk gegaan en kan hem eigenlijk niet meer herkennen

All Round Computer Addict . wijthoef is on a distinguished road wijthoef's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 01-Jan-09
    Reputatie Macht
    4
    mijn pomp heb ander soort schroeven 6 punts namelijk, weet eigenlijk niet wat voor schroeven het zijn

edit

bleken kleine inbus schroeven te zijn al leken ze er niet echt op
    Laatst gewijzigd door wijthoef; 04-05-09 om 00:13.

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten