Die laatste zin snap ik niet echt, denk dat je daar nog eens goed over na moet denken![]()
Die laatste zin snap ik niet echt, denk dat je daar nog eens goed over na moet denken![]()

Cygnitron?
Je gebruik toch geen KRAANWATER?
Mayhem
@k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.
Demi water gebruiken Cygnitron^^(Water voor je strijkijzer)
Evian en cheau fountain zullen niet gezond zijn vrees ik^^

haha doe me naam weer eer aan. "mega prutser".![]()

bij het tankstation, Demiwatervoor in accu's
Mayhem
@k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.
Gezien mijn pomp aardig wat herrie maakte, en l3p zo duidelijk was in dit topic, dacht ik dat het eens tijd werd om hem schoon te maken met azijn
Wat te gebruiken:
Demi water, schoonmaakazijn (zonder geurtjes ofc), eeeeeen kersensap!
Hem maar es loshalen, en het water wat erin zat eruit laten lekken...
Psu bridge:
Ghetto spuitfles yo
Heb er azijn in gedaan gemengd met demi water, en het een half uur +/- laten lopen. Merkte dat de pomp direct stiller werd, en dat er aardig wat drek uit kwam (feser ftw -,-). Daarna een paar keer naspoelen met demi water, en na 2 spoelbeurten kwam er geen vervuiling in voor. Dus kap er weer op, en onder de tafel ermee!
Dwz :
1e keer 70% azijn
2e keer 30% azijn
3e keer uitspoelen
4e keer vullen met demi water -> klaar
Whaha geweldig!
Guys voordat iedereen dit gaat doen, ik weet niet wat het effect precies is of voor effect het op lange duur kan hebben![]()
Daarom spoel ik m ook regelmatig na. Totdat ik geen azijn meer ruik e/o troebel water zie.
Azijn bijt in de o-ringen, en veroorzaakt hier gevorderde slijtage.
Azijn is zuur en dus bijtend, daarom heeft het ook zijn reinigende kracht.
70% lijkt me ook iets te sterk, meer dan een 40/60 verhouding heb je eigenlijk niet nodig. Het mengsel verwarmen helpt ook voor de werking.
Maar voor incidenteel gebruik hoeven de richtlijnen allemaal niet zo strak eigenlijk.
Ik kan alleen niet gokken wat het met je slangen doet. Ik vermoed dat ze er redelijk tegen kunnen, beter dan de o-ringen zelf.
Ik denk inderdaad dat de slangen daar beter tegen kunnen dan de o-ringen. Zeker die van Tygon, die zijn oorspronkelijk bedoelt voor laboratorium gebruik. En ja, azijn moet wel kunnen als je het af en toe gebruikt om alles kort door te spoelen, zolang je het daarna weer goed schoonmaakt met water.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PC:
CPU: Intel core i7 875k @ 3990MHZ
mobo:Asus P7P55D EVO
GPU: Sapphire Radeon 5850
RAM: OCZ XTC Platinum 2 GB DDR3 @ 1500MHz
Case:Project Piédestal
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Heb het niet zo lang laten lopen hoor, het was meer een x aantal keer spoelen ermee. Minuutje of 5 per fase. Laatste fase spoelen was zo'n 10 minuten. Ik heb er mayb nog 1 a 2 druppels inzitten, als dat kwaad kan weet ik het ook niet meer![]()
Voor mij was 1/20 deel azijn al genoeg om het probleem te verhelpen![]()
Dan heb ik er teveel in gedaan,.... ag, het draait nog prima![]()
Bedankt voor de goeie tip, ik ga rond Januari/Februari mijn systeem reinigen en dan moet het goed komen (hoop ik)!
Ik heb ook een scheutje azijn in een mini loop met mn res en D5. Het pompje pompt nu weer een stuk beter/harder. Bedankt voor de tip!