Ik lap ook droog.
Heel soms spuug ik ff op het schuurpapier, dan lap ik ff 3 minuten nat![]()
Ik lap ook droog.
Heel soms spuug ik ff op het schuurpapier, dan lap ik ff 3 minuten nat![]()
Heb het droog gedaan, met verbluffend resultaat!
Top tut btw, heeft erg geholpen
Pictures or it didn't happen![]()

Wax in.... wax out...
![]()

Netjes gedaan![]()
Zeer nice misschien ga ik het ook even proberen op een oudere proc
nee durf het niet ,ik sloop werkelijk alles
als er een boom in de Sahara staat ben ik in staat om met me harses er tegen aan te lopen
werkt het met 3960X? wil niet riskeren dat hij zomaar kapot gaat is ie wat te duur voor :p hij zit nog in de doos dus dan lap ik hem voordat de mijn waterkoeling aankomt mits het werkt.
maar het kan dus? endan stuur ik hem idd gwn opof ik doe het niet en hou me fijne garantie

Ik denk niet dat je je garantie nog zult hebben, op de site staat er toch duidelijk:
maar gezien ze je wel verzekeren tijdens het lappen lijkt me dat meer dan reden genoeg om het toch door hen te laten doenOok vervalt uw garantie bij Intel, als u uw CPU laat lappen.![]()

Zelf op een lapbeurt kan highflow je geen garantie geven, Het is en blijft een gevoelig onderdeel.
beste is om het gewoon zelf te doen, en dan met tape de contact zijde af te plakken![]()
Mayhem
@k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.
Hoi,
Ik heb vandaag mijn Q6600 gelapt maar het resultaat is toch niet helemaal wat het is.
Ik heb al wel het spiegel effect gekregen maar zie dat de randen van de cpu toch nog niet helemaal zo zijn als het midden en ook zie ik nog wel krasjes van het schuren op de CPU zitten.
Kan het kwaad om het hele proces overnieuw te doen op een gelapte cpu, heb namelijk totaal geen idee hoeveel materiaal je er af schuurt tijdens het lappen en ook weet ik niet hoeveel er nog over is van de HS.
(overigens doet de cpu het prima dus als het afgeraden word is er geen enkel probleem, had gewoon de tutorial eerst goed moeten lezen)
Danny

Ik heb denk ik wel een idee van er 'mis' gegaan is, ik ben namelijk wat gelijkaardige problemen tegen gekomen tijdens het lappen van mijn CPU.
Het eerste probleem van de randen die niet helemaal zijn zoals de midden kan zowel komen door niet volledig vlak te schuren (als je harder drukt 1 bepaalde zijde tijdens het schuren zal dit na veel draaien uiteindelijk een iets grovere buitenkant geven), of omdat je CPU nog niet volledig vlak toen je aan het polieren begon, zonder foto valt het moeilijk te zeggen wat bij jouw het geval is.
Wat de over gebleven krasjes betreft, dat is een foutje dat ik ook gemaakt heb. Wat er gebeurt is dat er zeer fijne koper deeltjes aan je HS blijven hangen en als je dan op een fijner papier begint gaan die krasjes maken. Daarvoor is het altijd handig om perslucht bij de hand te hebben (voor papier en je HS), alsook van die 'cleaner/alcohol' op je HS schoon te maken.
Wat betreft het opnieuw lappen van je CPU, helemaal opnieuw lappen zou ik niet doen, je zal eerder geīnteresseerd zijn om je CPU opnieuw te polieren, dwz vanaf korel 1000/1500 beginnen en relatief snel richting 2000/2500 gaan. Dat zou meer dan voldoende moeten zijn om eventuele krassen en ongelijkheden weg te krijgen, vlak zal hij normaal gezien al zijn.
Dat de CPU prima werkt is ook normaal, het belangrijkste deel van lappen is namelijk het vlak maken, niet zo zeer er een egale spiegel van maken![]()
En zo is het![]()
wanneer ik de cpu ga watercoolen zal ik het lap proces vanaf korrel 1000 nog ff over doen voor een beter resultaat, is het trouwens wel eens voorgekomen dat iemand door de HS heen is geschuurd?
btw foto's kan ik niet maken omdat ik geen goeie camera heb.

Het zou me verbazen moest het nog nooit voorgekomen zijn, er is altijd wel die ene die het met een schuurmachine ofzo probeertAls je je CPU gewoon volgens het proces hier uitgelegd dan moet je niet vrezen om een opnieuw te polieren, daarbij gaat er niet zoveel vanaf als tijdens het grof vlakken. Als je meerdere keren (4-5) her-poliert, dan pas zou ik me zorgen beginnen maken.