Hoe kan ik het makkelijkste een 220v pompje aansluiten via de pc, dat de pomp dus aan- en uitgaat via de pc?
Bestaan er relais ofzo?
Hoe kan ik het makkelijkste een 220v pompje aansluiten via de pc, dat de pomp dus aan- en uitgaat via de pc?
Bestaan er relais ofzo?
i7 2500K|Maximus Gene-Z|RipJawX 4GB 2133 7-9-7-27-1T|HD 7950 |2x SSD 60 GB OCZ V2|CM 1000M|Samsung T240|
Jup, gewoon een 230volt relais op de kop tikken bij conrad. Dan kan je daarmee je pomp schakelen als je pc aan staat.
It's time to take your tools and just mod!
Zoiets als dit
230V Stekker met 1.5M kabel en Stopcontact
maar dan heb ik nog een relais nodig?
Graag info wat er precies besteld moet worden. (liefst bij hf.nl)
i7 2500K|Maximus Gene-Z|RipJawX 4GB 2133 7-9-7-27-1T|HD 7950 |2x SSD 60 GB OCZ V2|CM 1000M|Samsung T240|
highflow heeft zelfs een relais in de shop zitten die voldoende hiervoor is.
Dat klopt! Deze moet je hebben:
Hoogspanningsrelais 12V - 230V
“Be formless… shapeless, like water. If you put water into a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle; it becomes the bottle. You put it into a teapot; it becomes the teapot. Water can flow, or it can crash. Be water, my friend…” Bruce Lee
"Float like a butterfly, sting like a bee." Muhammad Ali
Ok, moet er dan in de stekker geknipt worden van de pomp? of is het plug&play?
Hier een topic erover voor de aansluiting:
Relais aansluiting
“Be formless… shapeless, like water. If you put water into a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle; it becomes the bottle. You put it into a teapot; it becomes the teapot. Water can flow, or it can crash. Be water, my friend…” Bruce Lee
"Float like a butterfly, sting like a bee." Muhammad Ali
Tnx, maar is me teveel gedoe, solderen enz.
Je hebt geen andere produkten?
je heb van die master slave verleng blokken zodra de master stroom vraagt gaan de slave`s ook aan zoals; monitor, speakers en/of pomp
Bulles
bij dat finder relais van de shop kun je ook een relais voet bestellen.
deze hebben schroef verbindingen
http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?fh...fview%3Dsearch
deze heeft een ledje(dan weet je of die aanstaat)
http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?fh...fview%3Dsearch
gr. basje
Zoiets bedoel je
Eminent Em3953 Power Saver Strip 5x Stroomstrip 5 Output Connector S :: Azerty
Heb je dit ook Freddy?
Plug&play
@Basje 1e link werkt niet
yep zoiets je heb ze ook met meer stopcontacten
en ik zou wel voor een goeie gaan dit is niet iets om op te besparen
bedoel als je pomp een keertje niet aan gaat![]()
Ok, ik zal hier eens in de elektrozaak kijken.
Ja die Conrad links doen het af en toe niet echt een te crapy website.
je kan ook zoeken naar "Solid state relais" dit zijn voledig electronische relais maar denk iets duurder wel
je hebt ze in verschillende types voor stuurstroom voltage en de max output schakelstroom.
voor een pompje hoef je niet echt wat zwaars te hebben maar kan je nakijken bij de specs van t pompje wat die gebruikt.
een relais kan je dan aansluiten op een van de spaningen van je voeding de 5 of 12 volt aansluiting
bij een gewone relais is een voetje met schroef aansluitingen idd wel erg handig ook voor als t relais eens kapot mocht gaan ...
ik denk dat t knippen in de 230 volt kabel van de pomp niet echt te voorkomen is wil je geen contactdoos ergens plaatsen
die word aangestuurd door t relais.
zorg voor goede isolatie tussen de aansluitngen van de stuur en sterkstroom dan kan je niets gebeuren, mocht je nog wat meer zekerheid willen kan je nog een extra zekering plaatsen in de stuur en/of sterkstroom circuit dmv zekeringhouders die je tussen een draad zet met glaszekering die vrij klein zijn.