• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kodiak [Long term project]

Demolisher

Junior Member
Beste Highflowers,

Wat is dat lang geleden zeg!
In 2009 hier op Highflow met project The Bear gestart, in 2011 min of meer gestaakt...
5 jaar later, ben ik terug! (van eigenlijk nooit weggeweest)

Eerst maar eens een stukje geschiedenis.
Ik ben Demolisher, inmiddels 27 jaren jong, en nog altijd dol op mijn pc.
In 2007 heb ik een Thermaltake armor aangeschaft. 1 van de grootste cases van dat moment.
SP_A0027.jpg
Toen ik echter ging waterkoelen (met een vijverpomp, tuinslangen, en een auto radiator want zo deed je dat in die tijd) kwam ik er snel achter dat mijn kast te klein was.

Casemodden was in mijn vriendenkring redelijk populair, dus ook ik wilde iets bijzonders doen met mijn kast.
Het idee kwam om een kap er bovenop te maken, zodat hij nog groter zou worden.
Gelukkig kan mijn vader een aardig beetje lassen, dus zo gezegd, zo gedaan.
SPM_A0092.jpg
S5033022.jpg

Maarja. Hardware word ouder, en pc's worden sneller. Dus, tijd voor verbetering.
Van een Core2Duo naar een CoreI7. Dat was een beste upgrade. Net als de 8800GTX, naar 2x een 4870GS.
ingebouwd.jpg

Betere hardware, betekende in die tijd vooral, meer verbruik, dus was er beter koeling nodig.
En daar begon alles. The Bear I7. Een belachelijk slechte naam, voor een verschrikkelijk grote kast.
Een tweede Thermaltake armor en een 2 keer zo brede kap werden gemonteerd.
Alles ging van ruwe schets
1241794400-410.jpg

Naar een professionele schets
1241794392-340.jpg

Tot het eindresultaat
1243751902-660.jpg



Helaas sneuvelde 1 4870GS bij het inbouwen van de waterkoeling, en zag het er lange tijd zo uit.
Foto035.jpg

Uiteindelijk ben ik toen vrij vlot voor een 5870 gegaan. Maar die heb ik nooit meer onder water durven te zetten.
Ook moest er in die periode iets gaan gebeuren aan het spuitwerk.
IMG_0748.JPG
The%20Dark%20Bear.JPG


Nu loopt niet altijd alles zoals je graag zou willen. En dat was helaas hier ook het geval.
Na lange tijd, veel wikken en wegen, en het geluk van een vriendje hebben bij een autospuiterij, heb ik hem daar professioneel laten doen. De resultaten waren in mijn ogen, prachtig.
IMG_3001.jpg
IMG_3008.jpg

En, jaja mensen. Ik was zo trots als een aap met zeven lullen, want Highflow werd officieel sponsor :026:
sponser%20banner.jpg



Met de nieuwe sponsor, kwam weer een nieuwe hardware configuratie. Nieuwe grafische kaart, nieuw moederbord, nieuwe processor, nieuw werkgeheugen en nieuwe koeler.... op lucht.

In die tijd had ik geen tijd/geld genoeg om weer alles over te zetten naar water. Dus is vanaf dat moment The Bear op lucht over gegaan. Dat moment... was februari 2011
2011-02-25%2010.28.23.jpg


Sinds die tijd, is er NIETS meer met The Bear gebeurd. Geen processor upgrades, geen geheugen, geen grafische upgrades... niets.

Alles draait nog altijd op lucht.
IMG_3075.JPG



Nou... dat was een hoop tekst.
Maarja, ik ben hier niet om alleen maar oude koeien uit de sloot te halen. En jullie denk ik ook niet, want dan was je was naar het topic van The Bear I7 gegaan.

Nee, ik ben hier om The Kodiak aan te kondigen.
The Kodiak is een grote broer van The Bear. Eigenlijk een hele grote broer.
En dit keer, word het een scratch-build. Geen fabricaat kast(en), gewoon helemaal zelf ontwerpen.
Das best een opgave. Maar gelukkig krijg ik hulp van @<u><a href="http://forum.highflow.nl/member.php?u=613" target="_blank">MisterG</a></u>. Een afgestudeerd uitvinder (en tevens ontwerper van de banner van Highflow sponsoring The Bear)

Dit word geen project van een week, ook niet van een maand, hij zal zeker nog niet op The Party 14 te zien zijn, en misschien ben ik er ook nog niet mee klaar op The Party 15.

Maar het leek mij leuk om jullie inbreng en aanmerkingen alvast eens te horen.

Het ontwerpen doe ik zelf in Google Sketchup. Ik ben namelijk zelf geen grafisch vormgever.
De afmetingen staan nog niet geheel vast. Maar dit is om alvast een idee te geven.
The Bear was ongeveer 60cm x 60cm x 40 cm.
The Kodiak moet ongeveer 80 x 80 x 60cm worden.


Kodiak%20color.jpg

Colored.jpg


Wat denken jullie? Wat vinden jullie?
Laat het me weten, en ik houd jullie op de hoogte.

Demo


Edit: Filmpje erbij.
 
Dit wordt echt een beest van een kast haha.
Armor was al zo groot, laat staan een kast die groter is dan twee stuks naast elkaar. Heb hem zelf ook net een half jaar geleden vervangen, brings back memories.

Ben echt benieuwd! The Bear vond ik ook een gaaf project en heb ik toentertijd zeker gevolgd voor ideeën voor mijn eigen Armor (uit 2005 haha, oud bakbeest dat het was). Idee om voor de WaterKeg III te gaan heb ik ook opgedaan door te kijken naar jouw kap. :eusa_angel:

Succes met de build!
 
Nou.... dusss

UPDATE TIME!


Door persoonlijke omstandigheden heeft het project een dik jaar stil gelegen. Maar, inmiddels ben ik zo goed als nieuw, dus gaan we weer verder!

De eerste onderdelen zijn besteld. Maar nog niet van de kast zelf.
De hardware is net zo belangrijk....toch?

In dit beestje komt een prachtig asus bordje te liggen, een held van een bord kan je wel zeggen.
Een 1700x zal het kloppende hart zijn, ondersteund door het kleurrijke 32gig grootte geheugen.
Voor nu, zal dit alles worden gekoeld door een mytisch dier uit de diepte, die met een paar tentakels je hele schip mee de diepte in neemt.

Zodra alles binnen is, volgen de foto's

Ook zullen er binnenkort nieuwe renders komen van de kast zelf :)
 
Kleine correctie op het vorige bericht...

De held uit het systeem, het moederbord... blijkt dat er afgelopen week een betere, meer extreme variant is uitgekomen.....
Die dus (ook) maar besteld... :)

Ohw! En het grafische wonder is ook onderweg. Om een mytisch dier van een koeler in bedwang te houden, heb je de griekse god van de zee nodig!
 
TE TE TE TE TE TRIPPEL POST!

Maarja, wat wil je ook.... Hij is er :)
_DSC0003.jpg

_DSC0004.jpg

_DSC0005.jpg

_DSC0006.jpg

_DSC0007.jpg

_DSC0013.jpg

_DSC0016.jpg


Nu heb ik in de afgelopen 5 jaar mijn grafisch geweld niet geupdate... maar is dit tegenwoordig markt conform?
_DSC0020.jpg


Na een snel testje, waarbij ik een verschrikkelijk vervuilde windows gebruik, een Intell 2500K, 8gig ram op 2133 en een 840 pro ssd, kwam ik bij mijn oude 7870XT in 3D Mark TimeSpy op 1843 punten, voor de grafische kaart.

Nu heb ik niets anders gedaan, als alleen de oude kaart er uit, nieuwe er in, Windows zelf(!) drivers laten zoeken.... en ik haal 9928 punten, voor alleen de grafische kaart! (standaard clocks, out of the box, op lucht)
 
Mooie kaart! Wat heeft jou doen overhalen om voor de Poseidon te gaan? En niet voor een Strix met een EK (of Aplhacool etc etc) koelblok?

Kodiak laat nog even op zicht wachten. Dus ik had een aantal opties. Wachten met een grafische kaart aanschaffen (uberhaupt met hardware wachten), nu alles op lucht en dan over op water, of nu al alles op water kopen en het (nu nog) niet kunnen gebruiken.

Ik ben voor het tweede gegaan. Waarom de Poseidon, en dan niet een normale Strix en later een koelblok?
Ik heb eerder een toentertijd topkaart omzeep geholpen met zelf een blok aanbrengen. En aangezien ik niet in de positie ben om het gesponsord te krijgen, was 700-800 euro weggooien niet echt iets waar ik naar uit keek.
Daarbij kwam, dat de recensies van deze kaart zo goed waren, en hij zo goed er uit zag (zeker voor Kodiak) dat ik geen dag heb hoeven denken ofdat ik deze wel echt wilde hebben ;)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan