+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 24

Onderwerp: Kodiak [Long term project]

Junior Member Demolisher is a jewel in the roughDemolisher is a jewel in the roughDemolisher is a jewel in the rough Demolisher's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 01-May-09
    Credits
    871
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11

Kodiak [Long term project]

Beste Highflowers,

Wat is dat lang geleden zeg!
    In 2009 hier op Highflow met project The Bear gestart, in 2011 min of meer gestaakt...
    5 jaar later, ben ik terug! (van eigenlijk nooit weggeweest)

Eerst maar eens een stukje geschiedenis.
    Ik ben Demolisher, inmiddels 27 jaren jong, en nog altijd dol op mijn pc.
    In 2007 heb ik een Thermaltake armor aangeschaft. 1 van de grootste cases van dat moment.
    sp_a0027.jpg
    Toen ik echter ging waterkoelen (met een vijverpomp, tuinslangen, en een auto radiator want zo deed je dat in die tijd) kwam ik er snel achter dat mijn kast te klein was.

Casemodden was in mijn vriendenkring redelijk populair, dus ook ik wilde iets bijzonders doen met mijn kast.
    Het idee kwam om een kap er bovenop te maken, zodat hij nog groter zou worden.
    Gelukkig kan mijn vader een aardig beetje lassen, dus zo gezegd, zo gedaan.
    spm_a0092.jpg
    s5033022.jpg

Maarja. Hardware word ouder, en pc's worden sneller. Dus, tijd voor verbetering.
    Van een Core2Duo naar een CoreI7. Dat was een beste upgrade. Net als de 8800GTX, naar 2x een 4870GS.
    ingebouwd.jpg

Betere hardware, betekende in die tijd vooral, meer verbruik, dus was er beter koeling nodig.
    En daar begon alles. The Bear I7. Een belachelijk slechte naam, voor een verschrikkelijk grote kast.
    Een tweede Thermaltake armor en een 2 keer zo brede kap werden gemonteerd.
    Alles ging van ruwe schets
    1241794400-410.jpg

Naar een professionele schets
    1241794392-340.jpg

Tot het eindresultaat

Helaas sneuvelde 1 4870GS bij het inbouwen van de waterkoeling, en zag het er lange tijd zo uit.
    foto035.jpg

Uiteindelijk ben ik toen vrij vlot voor een 5870 gegaan. Maar die heb ik nooit meer onder water durven te zetten.
    Ook moest er in die periode iets gaan gebeuren aan het spuitwerk.
    img_0748.jpg

Nu loopt niet altijd alles zoals je graag zou willen. En dat was helaas hier ook het geval.
    Na lange tijd, veel wikken en wegen, en het geluk van een vriendje hebben bij een autospuiterij, heb ik hem daar professioneel laten doen. De resultaten waren in mijn ogen, prachtig.
    img_3001.jpg
    img_3008.jpg

En, jaja mensen. Ik was zo trots als een aap met zeven lullen, want Highflow werd officieel sponsor

Met de nieuwe sponsor, kwam weer een nieuwe hardware configuratie. Nieuwe grafische kaart, nieuw moederbord, nieuwe processor, nieuw werkgeheugen en nieuwe koeler.... op lucht.

In die tijd had ik geen tijd/geld genoeg om weer alles over te zetten naar water. Dus is vanaf dat moment The Bear op lucht over gegaan. Dat moment... was februari 2011

Sinds die tijd, is er NIETS meer met The Bear gebeurd. Geen processor upgrades, geen geheugen, geen grafische upgrades... niets.

Alles draait nog altijd op lucht.

Nou... dat was een hoop tekst.
    Maarja, ik ben hier niet om alleen maar oude koeien uit de sloot te halen. En jullie denk ik ook niet, want dan was je was naar het topic van The Bear I7 gegaan.

Nee, ik ben hier om The Kodiak aan te kondigen.
    The Kodiak is een grote broer van The Bear. Eigenlijk een hele grote broer.
    En dit keer, word het een scratch-build. Geen fabricaat kast(en), gewoon helemaal zelf ontwerpen.
    Das best een opgave. Maar gelukkig krijg ik hulp van @<u><a href="http://forum.highflow.nl/member.php?u=613" target="_blank">MisterG</a></u>. Een afgestudeerd uitvinder (en tevens ontwerper van de banner van Highflow sponsoring The Bear)

Dit word geen project van een week, ook niet van een maand, hij zal zeker nog niet op The Party 14 te zien zijn, en misschien ben ik er ook nog niet mee klaar op The Party 15.

Maar het leek mij leuk om jullie inbreng en aanmerkingen alvast eens te horen.

Het ontwerpen doe ik zelf in Google Sketchup. Ik ben namelijk zelf geen grafisch vormgever.
    De afmetingen staan nog niet geheel vast. Maar dit is om alvast een idee te geven.
    The Bear was ongeveer 60cm x 60cm x 40 cm.
    The Kodiak moet ongeveer 80 x 80 x 60cm worden.

Wat denken jullie? Wat vinden jullie?
    Laat het me weten, en ik houd jullie op de hoogte.

Demo

Edit: Filmpje erbij.
    Project Kodiak

makkelijk foto's sharen op internet?
    http://www.dropbox.com/referrals/NTIwMDU3NzA5

gevorderd prutser Hightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond repute Hightower's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 30-Mar-13
    Credits
    11.849
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    37
    Ziet er nu al goed uit,succes met je build!!

Senior Member DBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud ofDBRichard has much to be proud of DBRichard's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 06-Mar-12
    Credits
    3.922
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    16
    This is gonna be good! Ben benieuwd

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    1.137.466
    Mentioned
    187 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    114
    "80 x 80 x 60cm"
    Wooww dat wordt een enorme kast
    Mooi ruim design heb je zo, veel succes en plezier!!!

De Planner MrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond repute MrGiorgio's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 16-Mar-08
    Credits
    4.265
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    Komen hier wel gelijk ook rupsbanden onder? Of hoeft die niet meer de trap op in je nieuwe huisje?

Mooi en ambitieus plan, maar dit houdt dus in dat je ook naar TP15 komt?
    . .

"Would you expect a chair to suddenly become a table?"

Mr. Grillmeister Source has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud of Source's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 15-Dec-08
    Credits
    1.699
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    25
    Dit wordt echt een beest van een kast haha.
    Armor was al zo groot, laat staan een kast die groter is dan twee stuks naast elkaar. Heb hem zelf ook net een half jaar geleden vervangen, brings back memories.

Ben echt benieuwd! The Bear vond ik ook een gaaf project en heb ik toentertijd zeker gevolgd voor ideeën voor mijn eigen Armor (uit 2005 haha, oud bakbeest dat het was). Idee om voor de WaterKeg III te gaan heb ik ook opgedaan door te kijken naar jouw kap.

Succes met de build!
    Asus Sabertooth TUF Z87 - Intel Core I7-4770S - GEIL EVO Veloce 2x8GB 1866MHz - MSI R9 280X OC
    Nanoxia Deep Silence 1 - Corsair AX760 - Samsung 840 Pro 512GB - WD Black 4TB + Green 3TB - Asus Xonar Phoebus
    TFC Admiral 360 + Corsair SP120 [3x] - MCP655/Bitspower topmod+res - Swiftech Apogee XT.2 - Swiftech MCW82.2

Dell XPS 13 (2015) - Dell Studio 1555

Denon AVR1713 - Denon DCD1015 - Philips BDP3380/12
    Bowers & Wilkins VM1 [5x] - Boston Acoustics ASW250

Member jantjabo is on a distinguished road jantjabo's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 30-Jun-15
    Credits
    746
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    3
    Woow
    Extremiteiten..

l3p
    l3p is offline.
    Moderator l3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond repute l3p's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 15-Jun-09
    Credits
    27.863
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    121
    Succes!

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    105
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    121
    Lekker groot, ben benieuwd.
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

De Planner MrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond repute MrGiorgio's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 16-Mar-08
    Credits
    4.265
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    Hoe staat t hier mee?
    . .

"Would you expect a chair to suddenly become a table?"

Junior Member Demolisher is a jewel in the roughDemolisher is a jewel in the roughDemolisher is a jewel in the rough Demolisher's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 01-May-09
    Credits
    871
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    Nou.... dusss

UPDATE TIME!

Door persoonlijke omstandigheden heeft het project een dik jaar stil gelegen. Maar, inmiddels ben ik zo goed als nieuw, dus gaan we weer verder!

De eerste onderdelen zijn besteld. Maar nog niet van de kast zelf.
    De hardware is net zo belangrijk....toch?

In dit beestje komt een prachtig asus bordje te liggen, een held van een bord kan je wel zeggen.
    Een 1700x zal het kloppende hart zijn, ondersteund door het kleurrijke 32gig grootte geheugen.
    Voor nu, zal dit alles worden gekoeld door een mytisch dier uit de diepte, die met een paar tentakels je hele schip mee de diepte in neemt.

Zodra alles binnen is, volgen de foto's

Ook zullen er binnenkort nieuwe renders komen van de kast zelf
    Project Kodiak

Ingeschreven
    Fri 01-May-09
    Credits
    871
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    Kleine correctie op het vorige bericht...

De held uit het systeem, het moederbord... blijkt dat er afgelopen week een betere, meer extreme variant is uitgekomen.....
    Die dus (ook) maar besteld...

Ohw! En het grafische wonder is ook onderweg. Om een mytisch dier van een koeler in bedwang te houden, heb je de griekse god van de zee nodig!
    Project Kodiak

Ingeschreven
    Fri 01-May-09
    Credits
    871
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    TE TE TE TE TE TRIPPEL POST!

Maarja, wat wil je ook.... Hij is er
    _dsc0003.jpg

_dsc0004.jpg

_dsc0005.jpg

_dsc0006.jpg

_dsc0007.jpg

_dsc0013.jpg

_dsc0016.jpg

Nu heb ik in de afgelopen 5 jaar mijn grafisch geweld niet geupdate... maar is dit tegenwoordig markt conform?
    _dsc0020.jpg

Na een snel testje, waarbij ik een verschrikkelijk vervuilde windows gebruik, een Intell 2500K, 8gig ram op 2133 en een 840 pro ssd, kwam ik bij mijn oude 7870XT in 3D Mark TimeSpy op 1843 punten, voor de grafische kaart.

Nu heb ik niets anders gedaan, als alleen de oude kaart er uit, nieuwe er in, Windows zelf(!) drivers laten zoeken.... en ik haal 9928 punten, voor alleen de grafische kaart! (standaard clocks, out of the box, op lucht)
    Project Kodiak

Senior Member vincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond repute vincent's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 19-Jul-08
    Credits
    1.349
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    51
    mooie kaart, hiermee kun je alles wel mee aan

l3p
    l3p is offline.
    Moderator l3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond repute l3p's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 15-Jun-09
    Credits
    27.863
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    121
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vincent Bekijk Berichten
    mooie kaart, hiermee kun je alles wel mee aan
    Goed merk ook!

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    6.025
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    28
    Mooie kaart! Wat heeft jou doen overhalen om voor de Poseidon te gaan? En niet voor een Strix met een EK (of Aplhacool etc etc) koelblok?
    INTEL 7800K
    ASUS ROG Strix Z370-F Gaming
    16GB Corsair Vengeance 3200MHzC16
    ASUS NVidia 1080TI STRIX
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB

Senior Member vincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond repute vincent's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 19-Jul-08
    Credits
    1.349
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    51
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door l3p Bekijk Berichten
    Goed merk ook!
    Dat klopt, betere hardware gear kun je niet veroorloven

Ingeschreven
    Fri 01-May-09
    Credits
    871
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XenoMorpH Bekijk Berichten
    Mooie kaart! Wat heeft jou doen overhalen om voor de Poseidon te gaan? En niet voor een Strix met een EK (of Aplhacool etc etc) koelblok?
    Kodiak laat nog even op zicht wachten. Dus ik had een aantal opties. Wachten met een grafische kaart aanschaffen (uberhaupt met hardware wachten), nu alles op lucht en dan over op water, of nu al alles op water kopen en het (nu nog) niet kunnen gebruiken.

Ik ben voor het tweede gegaan. Waarom de Poseidon, en dan niet een normale Strix en later een koelblok?
    Ik heb eerder een toentertijd topkaart omzeep geholpen met zelf een blok aanbrengen. En aangezien ik niet in de positie ben om het gesponsord te krijgen, was 700-800 euro weggooien niet echt iets waar ik naar uit keek.
    Daarbij kwam, dat de recensies van deze kaart zo goed waren, en hij zo goed er uit zag (zeker voor Kodiak) dat ik geen dag heb hoeven denken ofdat ik deze wel echt wilde hebben
    Project Kodiak

Ingeschreven
    Fri 01-May-09
    Credits
    871
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    img-20170831-wa0017.jpg
    Project Kodiak

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    1.137.466
    Mentioned
    187 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    114
    Dat is letterlijk en figuurlijk een hele dikke videokaart!

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten