+ Plaats een Reactie
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 31 van de 31

Onderwerp: Build log my own dekstop desk

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    5.214
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    26
    Laat je de fangrills ook in het hout wegvallen? Of laat je ze zo.
    INTEL 4790K
    ASUS Sabertooth Z97 MARK 1
    16GB Corsair Vengeance 1866MHzC9
    ASUS R290XDC2T 4GB
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB

Junior Member Syntraxx is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sat 22-Apr-17
    Credits
    223
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1
    Wow .Ziet er echt goed uit ben nenieuwd naar het eindresultaat

Junior Member jaimy is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Tue 18-Apr-17
    Credits
    456
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1
    @xeno, nee de grills blijven opbouw tot zover.
    @Syntraxx, ja ik ben ook wel benieuwd ik ben ervan overtuigd dat het een mooi bureau gaat worden

Ingeschreven
    Tue 18-Apr-17
    Credits
    456
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1
    dit weekend weinig gedaan.
    ik had weinig zin om iets te doen, ik heb even wat kabeltjes gemaakt en gesleeved en het moederbord gedeelte voor bereid.
    ook heb ik wat naden afgesmeerd, ik moet uit eindelijk alles netjes glad schuren zodat er geen lelijke naden ontstaan.

img_1082.jpg

img_1127.jpg

psu -> originele kabel extention. ik denk dat mijn originele kabels veel te lang worden onder de mobo gedeelte.
    dus wellicht ga ik daar de kabels nog op maat maken, de extentions zijn gewoon 1 op 1 het zelfde maar de originele kabel wil nog wel is een contact overslaan en een ander contact dubbel bedraad hebben. vandaar de extention cabels en niet direct van psu tot component.
    alleen met mijn ssd's hdd's en cpu kan dit
    img_1129.jpg

een dupont connector gemaakt 2 pins die op het mobo punt "pwr led"
    aangezien deze drukknop een aparte 12v voeding nodig heeft krijgt ik hier 2 keer een dupont aan.
    1 voor de 12v voeding + en -
    1 voor de ?v sturing om de mobo aan te schakelen.
    img_1130.jpg

hier de dupont, ik heb ook een dupont gemaakt voor de sturing van de zelfde lengte als de "pwr led"
    deze is hier niet te zien. eigenlijk wil ik ze nog sleeven maar aangezien deze aders maar 0,24mm² zijn is dat lastig en weet ik nog niet wat mooi is.
    img_1133.jpg

dan maar wat meer foto's aangezien er weinig gedaan is :$
    img_1134.jpg

mobo bodem hier komt dus op jawel,
    het moederbord.
    de voeding.
    img_1136.jpg

rampmoeren erin ( zeker ramp.. omdat ze nogal snel scheef willen gaan ) waardoor je standoff ook snel scheef komt te staan.
    heeft even geduurd maar ze zitten redelijk goed t.o.v. de schroefgaten van het moederbord.
    img_1137.jpg

standoffs er allemaal in
    img_1138.jpg

voorbeeldje, dit is een stuk mobo.
    blijkbaar ooit een pin van de socket gebogen raar want hij heeft het altijd goed gedaan en ineens was mijn pc stuk.
    ik kon het probleem niet vinden vervolgens terug gebracht naar alternate ( alles los besteld en zelf in elkaar gezet ) hun hebben toen de diagnose gebogen socket pin gegeven ?? apart, maar helaas.
    img_1140.jpg

de standoff's zodat er ruimte tussen de bodem en het bureau zit hieronder komen de kabels en leds
    img_1141.jpg

dit word hem, hij is onderin wat kort omdat daar nog mijn frontpanel en fan controller komt.
    img_1142.jpg

de led controller past er niet onder.
    img_1143.jpg

dit even weg frezen / vrezen ? een van de twee ^^
    en dan valt hij mooi weg onder de dubbele bodem.
    img_1145.jpg

Ingeschreven
    Tue 18-Apr-17
    Credits
    456
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1
    Zo weer een weekendje geknutseld. Er gaat toch meer tijd in zitten dan je verwacht maar dat is niet erg.
    Momenteel ben ik redelijk druk de klus van mijn werk moet opgeleverd worden, voorbereidingen van mijn nieuwe huis, en nog wat andere belangrijke prive zaken.

Maar dit weekend heb ik dus de bodem voor de voeding en mobo voor bereid.

dit zijn cable pass trough's hier ging een hoop tijd in zitten, ik moest er 4 hebben en ik kon mijn dremel niet vinden.
    2x naar de bouwmarkt geweest omdat eerst de slijpschijfjes op waren en vervolgens de variabele spantang stuk was....
    uit eindelijk in de nieuwe spantang mijn ijzervijl niet goed vast gezet of hij is gewoon los getrild door de hoge toeren (33.000 p/m)
    is mijn ijzervijl er volgas uit geschoten en in stukken gespat gelukkig niemand gewond...
    img_1176.jpg

img_1177.jpg

img_1179.jpg

hier is de controller voor de ( vervelende ) leds. vervelende leds omdat het solderen voor geen meter gaat.
    de tin hecht zeer slecht. dit gat is gemaakt omdat de dubbele bodem te laag is, dus er moest ruimte gemaakt worden.
    hier is uiteindelijk niks meer van zichtbaar.
    img_1180.jpg

img_1181.jpg

de passtroughs frezen, en een snoepje tussen door.
    frezen was ook wel even een tijd vretend dingetje.
    img_1182.jpg

img_1183.jpg

img_1187.jpg

img_1188.jpg

img_1189.jpg

Ik wou graag overal 90 graden hoekstukken maken dit is het mooist.
    maar aangezien het solderen zo zeer klote gaat ga ik de stukken waar je uiteindelijk toch niks van ziet de leds "vouwen"
    img_1193.jpg

zwart gespoten en wel.
    img_1194.jpg

nog 2 pass trough's voor bereiden
    img_1200.jpg

op aanraden van iemand een laag aangebracht wat het zuigen van het MDF reduceert
    img_1212.jpg

aftimmer latten erop lijmen
    img_1214.jpg

de latten zijn nu helemaal rond, alles afsmeren en vervolgens alle naden uitstekende mdf randen waar onder de leds komen te hangen strak schuren met de aftimmer latten.
    img_1216.jpg

over de zwart gespoten pass trough's komt nog wrap folie, ik heb ze zwart gespoten met de reden:
    als ik de folie niet strak gesneden krijg dan zie je geen metaal kleur zitten.
    img_1217.jpg

wrappen is toch ook wel een vak apart.
    img_1218.jpg

img_1222.jpg

img_1223.jpg

zo dat was het dan wel tot zover.

Ingeschreven
    Tue 18-Apr-17
    Credits
    456
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1
    weinig reactie hier

Geen modder eter CDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud ofCDA441 has much to be proud of CDA441's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 27-Aug-11
    Credits
    1.879
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    17
    Mooie MDF desk, heb er ook één
    Mijne is wel van 12mm, ook wel stevig genoeg.
    Ik had vroeger ook geprobeerd om MDF te wrappen, maar dat liet altijd los en er kwamen bubbeltjes in (MDF stof is echt vervelend )
    Vind het overigens een mooie kleurencombinatie, ook mooi aan het afwerken met plamuur, daar heb ik zelf de moeite niet in gestoken
    Had zelf gedacht aan een NZXT fancontroller, maar m'n fans zijn daar te min voor Moet zelf maar eens upgraden naar betere fans
    Ik zeg altijd: als het niet past, moet je het laten passen.

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    5.214
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    26
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaimy Bekijk Berichten
    weinig reactie hier
    Moet er altijd reacties komen dan? Als het mij duidelijk is, heb ik geen vragen of opmerkingen.
    INTEL 4790K
    ASUS R290XDC2T 4GB
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB

Ingeschreven
    Tue 18-Apr-17
    Credits
    456
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    1
    thx cda, je design ziet er mooi uit.

Xeno, als je elke keer een verhaal schrijft etc en er word niet gereageerd krijg je ook niet het idee dat er mensen geïnteresseerd in zijn.
    ofwel zonde van de tijd

Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    5.214
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    26
    Daarvoor hebben we ook het thanks systeem

Maar het weer zoals deze nu is helpt ook niet mee, dan zit ik niet zo vaak achter de pc
    INTEL 4790K
    ASUS R290XDC2T 4GB
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB

Ingeschreven
    Tue 18-Apr-17
    Credits
    456
    Mentioned